Myggjävlar..

Ivil skrev:
2247060 Finns det något vettigt piller eller liknande som dämpar effekten av ett mygg/Bromsbett?
Tål inte riktigt dom små liven.
Clarityn?

De receptfria allergitabletterna hjälper en del mot klådan från betten, det finns ju också Tavegyltabletter (klådstillande) som är receptbelagda. På betten kan du åckså smörja Xylocain eller Hydrocortisonkräm/-salva, det kan lindra en del. Är du allergisk mot annat också, eller är det "bara" insektsbett? Prata med din vårdcentral...

Lord Adrian nämnde Travegyl (glömde säga tack för att du kollade LA:)) men det blir man ju redigt slö i huvudet av. Man får en trötthet som inte är av denna värld.

Om man äter en liten kvist persilja varje dag i ca en vecka innan man ska till myggrika område så låter myggorna en vara i fred. Och kombinerar man det med att ta en vitlökskapsel om dagen så har man även ett bra skydd mot fästingar. Pesiljan blir som ett gift i kroppen som myggorna inte gillar :banana

Brukar själv bli enormt myggbiten men efter att jag fick det här tipset så brukar jag max få 2-3 bett.

Men man får inte glömma att fortsätta käka persiljan varje dag annars är mygg jävlarna där som på beställning :mad:

En kompis till mig åkte runt och jobbade i myggrika område och hennes "käraste" ägodel var en kruka med persilja :lol :lol

Nursey skrev:
2252489 En sak håller jag stenhårt på..att lukta gott (läs rent + trevlig parfym) men dom jagar mig..såfort jag går utomhus hör man Zzzzzzzzzzzzzip..så har jag ett moln runt mig...(they are out to get me :schizo)

Okej då är det inte orsaken :gnissla Hehe låter som att du blir förföljd av ett myggäng, testat att ta upp det med polisen? ;)

kan inte någon istället ge dessa hemsak myggor en dos av något så vi slipper dom istället för vi ska tygga saker, smörja in oss och annat.

Hatar dom och myggdödaren vi fick är kass.

Nursey skrev:
2254027 Jo och dom sade åt dom att fara o flyga..det hjälpte ju inte liksom :tungan

Hehe polisen är tydligen inte så bra på gängproblem, kom ihåg när jag hade ett tjejgäng efter mig, och ringde polisen men de sa bara att jag var fånig och omogen :gråta
hmm du får väl testa att ha en blomspruta med bensin, så när gänget drar efter dig sprutar du lite på dom och sedan tänder du på, då tror jag inte de kommer att besvära dig på ett tag iallafall plus att det blir lite gratis liveunderhållning :tummenupp

Liwa1 skrev:
2254032 kan inte någon istället ge dessa hemsak myggor en dos av något så vi slipper dom istället för vi ska tygga saker, smörja in oss och annat.

Hatar dom och myggdödaren vi fick är kass.

Låter som att ni får köpa en ny myggdödare, köp 10 stycken så blir ni iallafall av med tio gånger så många mygg :D

Probotector skrev:
hmm du får väl testa att ha en blomspruta med bensin, så när gänget drar efter dig sprutar du lite på dom och sedan tänder du på, då tror jag inte de kommer att besvära dig på ett tag iallafall plus att det blir lite gratis liveunderhållning :tummenupp

Muhaha...knasterrrrrrr..måste prova det. Aj vill kill the little fuckers...måste komma på fler grymma sätt att plåga mygg. DOM SKALL DÖ!!!!
:cdevil

Nursey skrev:
2254143 Muhaha...knasterrrrrrr..måste prova det. Aj vill kill the little fuckers...måste komma på fler grymma sätt att plåga mygg. DOM SKALL DÖ!!!!
testa det som man gjorde med myror när man var liten, eldade dem med förstoringsglas. klarar du av att göra det mot en flyggande mygga så ska du få vad du vill (inom rimliga gränser) :tummenupp

Blomspruta och bensin låter barnsäkert, ställ fram lite till ungarna nu till midsommar också. :tummenupp

Köp ett gammaldags myggmedel. Luktar tjära och urskog, kan bli lite jobbigt om du stöter på en blind medelålders dam som gillar skogshuggare på puben men annars e de lugnt.

Nursey skrev:
2254143 Muhaha...knasterrrrrrr..måste prova det. Aj vill kill the little fuckers...måste komma på fler grymma sätt att plåga mygg. DOM SKALL DÖ!!!!

Du kan också ta bort vingarna och säga: Nu får du allt gå hem :tummenupp

2fast4hjo skrev:
2254432 Antar att det är en sådan här.

Investa i en myggdödare superplus :yoparty Har grillat massor med mygg i sommar :D

Myggbarbecue? låtar smaskigt :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...