Myggjävlar..

Nursey skrev:
2247738 Jo men jag får hemska reaktioner av båda..värre av bromsar
jag kan nog inte tänka mig hur jobbigt det är, jag tycker att vanliga bett är olidliga, att sen få jätteutslag av dem måste vara fruktansvärt.

Kan tipsa om att sprit hjälper mot mygg! Mycket bra resultat. Tills dagen efter.

-Rosen- skrev:
2247732 men bromsbetten är väl annorlunda myggorna sticker ju bara hål medans bromsen tar med sig en skinnbit :va
Faktiskt är bromsar blodsugande insekter precis som myggor. De är bara lite brutalare i tillvägagångssättet.

Jag är kanske lyckligt lottad men jag får inte mer än en lätt rodnad i några minuter vid mygg- och bromsbett. Getingstick syns ännu mindre fast kan svida i någon minut.

Nursey skrev:
2247646 Vad är det som lockar mygg? För jag har det..och jag vill inte ha det.

Mygg o bromsar gör mina somrar till ett helvete om jag åker utanför stan. Får dunderblaffor av betten. Inga allergitabletter i världen hjälper.

Fick ett bromsbett på handleden en gång och armen blåste upp hela vägen till armbågen som en tjock ballong..trodde huden skulle spricka :näsblod

:hatavischanochmyggen

Har hört att svett lockar till sig myggor :gnissla

Skulle vilja ta varenda mygga och boxa dom i magen så får dom känna hur det känns :mad: :mad: :argpådato

Kan tipsa om att Tigerbalsam (det vita) funkar alldeles utomordentligt bra på kliande myggbett! Står även på burken att det lindrar okomplicerade insektsbett eller nåt i den stilen.
Får emellanåt jobbiga myggbett som svullnar och gör ont. Förra veckan var halva underarmen svullen och nästintill orörlig :död

Probotector skrev:
2248739 Har hört att svett lockar till sig myggor :gnissla

En sak håller jag stenhårt på..att lukta gott (läs rent + trevlig parfym) men dom jagar mig..såfort jag går utomhus hör man Zzzzzzzzzzzzzip..så har jag ett moln runt mig...(they are out to get me :schizo)

Nursey skrev:
2252489 En sak håller jag stenhårt på..att lukta gott (läs rent + trevlig parfym) men dom jagar mig..såfort jag går utomhus hör man Zzzzzzzzzzzzzip..så har jag ett moln runt mig...(they are out to get me :schizo)

Dom drar sig till värme bland annat

Nursey skrev:
2252599 Det stämmer nog, för till och med på vintern kan jag gå utan handskar och vara varm om händerna och det gillar mina patienter också..att jag har varma händer. Varmblodig helt enkelt ;)

Ja jag besväras också av att myggen alltid dras till mig hela tiden och jag är också ganska varmblodig

Nursey skrev:
2252599 Det stämmer nog, för till och med på vintern kan jag gå utan handskar och vara varm om händerna och det gillar mina patienter också..att jag har varma händer. Varmblodig helt enkelt ;)

Det finns en vitamin som myggor inte gillar, jag minns inte vad den heter, men för att det ska fungera måste man börja äta den mitt i vintern för att på något sätt impregnera kroppen med skiten.

En släkting till mig provade kuren ett par år med bra resultat, dom skulle bygga sommarstuga på ett väldigt myggigt ställe och dom svär på att det var myggfritt fem meter runtomkring platsen där dom befann sig.
Dom har slutat använda metoden numera då det mesta av lövskogen runt stugan nu är utrensad, vattensamlingarna utdikade, och när det är mygglarvsäsong brukar dom dutta i lite diskmedel i alla omkringliggande vattensamlingar som kan tänkas föda upp mygglarver (det bryter ytspänningen på vattnet så att larverna sjunker och dör)

Det är ovanligt gott om myggor i år, myggor läggs också till på listan över arter som borde utrotas från jordens yta.

Listan:
Fästingar
Renar
Myggor

GuW skrev:
2253252 Det finns en vitamin som myggor inte gillar, jag minns inte vad den heter, men för att det ska fungera måste man börja äta den mitt i vintern för att på något sätt impregnera kroppen med skiten.

En släkting till mig provade kuren ett par år med bra resultat, dom skulle bygga sommarstuga på ett väldigt myggigt ställe och dom svär på att det var myggfritt fem meter runtomkring platsen där dom befann sig.
Dom har slutat använda metoden numera då det mesta av lövskogen runt stugan nu är utrensad, vattensamlingarna utdikade, och när det är mygglarvsäsong brukar dom dutta i lite diskmedel i alla omkringliggande vattensamlingar som kan tänkas föda upp mygglarver (det bryter ytspänningen på vattnet så att larverna sjunker och dör)

Det är ovanligt gott om myggor i år, myggor läggs också till på listan över arter som borde utrotas från jordens yta.

Listan:
Fästingar
Renar
Myggor
renar.. inga dåliga insekter dedär du :D

heimdal skrev:
2253322 renar.. inga dåliga insekter dedär du :D

Jag sa ARTER :7peta
Fyll gärna på listan, och motivera gärna vilka arter (griniga poliser, kronofogdar, och hojtjuvar räknas som arten homosapiens, liksom du, så det går inte) du vill ha bort...

Det kanske skulle ha varit en egen tråd, med en poll där man får rösta, men det ids jag inte göra.

Lord Adrian skrev:
2253301 Because Nursey is hot, hot like fire?... ;) :tomten

Nej för att olika människor alstrar olika mycke värme

Sen har utseende inget med kropps temperatur att göra :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg