Myggjävlar..

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Finns det något vettigt piller eller liknande som dämpar effekten av ett mygg/Bromsbett?
Tål inte riktigt dom små liven.
Clarityn?

Ivil skrev:
2247060 Finns det något vettigt piller eller liknande som dämpar effekten av ett mygg/Bromsbett?
Tål inte riktigt dom små liven.
Clarityn?
De vanliga allergitabletterna, ex. clarityn.

Ta sån där smärtstillande gel som de gör så mycket reklam för på TV. Vet inte vad den heter. Ska tydligen funka bra iaf.

Smörj dig med avföring så kommer du bara besväras av flugor, men de biter ju inte så då är väl problemet löst, eller?

myggspray :tummenupp
luktar skit men de kan de vara värt ibland :död

edit.. såg nu.. xylocain bedövar.. funkar bra på mig iallafall

.
Antimygg-kontraption... :tummenupp
.
80551048_m.jpg

heimdal skrev:
2247169 thats oldschool

å inget utspätt skit eller salva.. utan flytande koncentrat :D de e de som skiljer männen från barnen
det är rätt, så gjorde vi på min tid, kan ju fan inte pjoska :hihi den fyrkantiga glasflaskan med röd etikett eller hur den nu såg ut :tummenupp

Vad är det som lockar mygg? För jag har det..och jag vill inte ha det.

Mygg o bromsar gör mina somrar till ett helvete om jag åker utanför stan. Får dunderblaffor av betten. Inga allergitabletter i världen hjälper.

Fick ett bromsbett på handleden en gång och armen blåste upp hela vägen till armbågen som en tjock ballong..trodde huden skulle spricka :näsblod

:hatavischanochmyggen

-Rosen- skrev:
2247220 det är rätt, så gjorde vi på min tid, kan ju fan inte pjoska :hihi den fyrkantiga glasflaskan med röd etikett eller hur den nu såg ut :tummenupp

Funkar mot finnar, nässelutslag, bistick, gaphals, dålig andedräkt och allt annat man kan drabbas av i sommarvärmen... Den ultimata vätskan! :tummenupp

Finns nån flytande antihistamin som hjälper, dotter var överkänslig mot myggbett när hon var mindre, betten blev vattenblåsor stora som en femkrona.. :3freak Ungen såg ut som ett smittkoppsfall efter ett par dagar på landstället, men med antihistaminjocket blev det bara vanliga bett av det.

Ska se om jag kan få fram vad det hette... :va

Lord Adrian skrev:
2247663 Finns nån flytande antihistamin som hjälper, dotter var överkänslig mot myggbett när hon var mindre, betten blev vattenblåsor stora som en femkrona.. :3freak Ungen såg ut som ett smittkoppsfall efter ett par dagar på landstället, men med antihistaminjocket blev det bara vanliga bett av det.

Ska se om jag kan få fram vad det hette... :va

Precis så får jag..en blåsa mitt i bettet och så håller det på i veckor argh

Nursey skrev:
2247665 Precis så får jag..en blåsa mitt i bettet och så håller det på i veckor argh

Om mitt minne stämmer så är det "travegyl" eller något liknande det antihistaminet heter. kan vara "Tavegyl"... :tomten

Det enda som riktigt hjälper är dieselolja i närliggande tjär å sjöar :tummenupp

Annars så brukar jag badda med ätika på kliande myggbett.

Nursey skrev:
2247646 Vad är det som lockar mygg? För jag har det..och jag vill inte ha det.

Mygg o bromsar gör mina somrar till ett helvete om jag åker utanför stan. Får dunderblaffor av betten. Inga allergitabletter i världen hjälper.

Fick ett bromsbett på handleden en gång och armen blåste upp hela vägen till armbågen som en tjock ballong..trodde huden skulle spricka :näsblod

:hatavischanochmyggen
men bromsbetten är väl annorlunda myggorna sticker ju bara hål medans bromsen tar med sig en skinnbit :va

imaster skrev:
2247657 Funkar mot finnar, nässelutslag, bistick, gaphals, dålig andedräkt och allt annat man kan drabbas av i sommarvärmen... Den ultimata vätskan! :tummenupp
precis, gå aldrig utomhus utan din salubrinplunta :tummenupp

Bomme skrev:
2247704 Det enda som riktigt hjälper är dieselolja i närliggande tjär å sjöar :tummenupp

Annars så brukar jag badda med ätika på kliande myggbett.
är det inte ammoniak i både salubrin och ättika? det är väl det som ger den speciella doften?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg