Mycket snackas om svenska polisens agerade, jag kollade runt lite och hittade denna!

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Här har vi ett exempel där polisen i Sverige skulle få det mycket "hett" om öronen men blir nästan hyllad i USA, detta även att polisen skjuter sönder ett däck när flyktbilen är på väg ut på en tungt trafikerad motorväg. Vad säger ni? Hur tror ni detta skulle sluta för en svensk polis?

Det är många klipp från olika jakter men jag tänker på den första! Skulle tillexempel svenska polisen blivit anklagad för att ha hetsat killen till att hoppa från bron? Med tanke på mycket med MCåkare inblandat på senare tid så skulle det faktiskt vara logiskt enligt mig, tanken är densamma bara att denna gång är det utan hoj!

http://www.youtube.com/watch?v=Od4cFtt7xBw&feature=related

:va:va:va ok exakt vart vill du komma? Amerika har en bra polis?
Knappast att poliserna här i sverige kommer dömmas för dråp för nått av senaste fallen..
Förklara gärna meningen med detta.

Last edited:
"Har dom inget viktigare för sej? Nåra trafikbrott spelar väl inte nån roll, jaga nån annan"

Blond ful chey med smeknamn på polis på bilen:va. Tack för ett intressant inlägg!

Carin Götblad, Länspolismästare och blattefierad bil till dialogpolisen, ty "man måste tala till bönder på bönders vis"

Carin Götblad, Länspolismästare och blattefierad bil till dialogpolisen, ty "man måste tala till bönder på bönders vis"
"man måste tala till bönder på bönders vis" Hoppas du skämtar men är fan långt ifrån säker...

i us and a har jakter ett underhållningsvärde för allmänheten med poliserna som "filmstjärnor", rimligtvis borde dem få betalt från produktionsbolaget och då är det kanske inte så konstigt att så många poliser som möjligt vill vara med på jakterna, får man chansen att tjäna en extra-buck eller två så varför inte:D

Last edited:
:va:va:va ok exakt vart vill du komma? Amerika har en bra polis?
Knappast att poliserna här i sverige kommer dömmas för dråp för nått av senaste fallen..
Förklara gärna meningen med detta.

Jo, folk tjuter om att vi har brutal polis typ. Tycker det är småroligt att ju närmare Hollywood man kommer ju mer action blir det! ;)

Sockan, förstår du engelska? Du hänvisar till första klippet där förövarna i pickupen under ett rån har skjutit två personer varav en var polis. Sen skjuter de mot polisen genom rutan. Detta jämför du med någon som kört för fort på svensk motorväg?

Jag tycker poliserna agerar bra i det där klippet. Jag har svårt att tro att de efter de gripit förövarna satte sig i bilen och nöjeskörde slalom i 200km/h som Kling o Klang gjorde i Sthlm.

Här har vi ett exempel där polisen i Sverige skulle få det mycket "hett" om öronen men blir nästan hyllad i USA, detta även att polisen skjuter sönder ett däck när flyktbilen är på väg ut på en tungt trafikerad motorväg. Vad säger ni? Hur tror ni detta skulle sluta för en svensk polis?

Det är många klipp från olika jakter men jag tänker på den första! Skulle tillexempel svenska polisen blivit anklagad för att ha hetsat killen till att hoppa från bron? Med tanke på mycket med MCåkare inblandat på senare tid så skulle det faktiskt vara logiskt enligt mig, tanken är densamma bara att denna gång är det utan hoj!

Jag är ledsen grabben men ditt resonemang verkar mest vara som en 15 årings, dvs varesig moget, intelligent eller insiktsfullt.

Du börjar med att dra in ett youtube klipp där det första som blaffas upp mot en är "MOST SHOCKING HIGH SPEED PERSUITS"

sedan går dina tankebanor bara utför.
Suck !

Vi har inga sådana biljakter i sverige. För kör du full och blir stoppad så får du en klapp på axeln och -Det ordnar sig. Blir bara av med kortet i 1 år och inte fängelse heller.
Och de är så folk vill ha de i sverige.

Där borta prylar de dig och dumförklarar dig och så blir de finkan.

Så de är rätt stor skillnad

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...