Mycket skumt

IronMan

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha rs 125
Jag måste berätta detta som jag aldrigt varit med om.
Jag fick alla mina delar i fredas d.v.s. en fin honad cylle, ny kolv och ringar,
jag smörjde min cylle och kolv med olja sen den oljan som fanns kvar hällde jag i tanken för att oljepumpen är inte korrekt luftad.
När jag var klar så startade den på första kicken :) sen körde jag hem min kompis runt i lugna 70-80km/h, jag körde inte snabbare för att jag skulle köra in cyllen och kolven.
efter några dagar av körning i samma hastighet så skulle jag köra hem ifrån en kompis, den startede exakt det samma sen körde och då kunde jag inte komma över 4000rpm.
Jag tänkte det värsta och kollade cyllen men den är fin som den ska va sen kollade jag reedsen och fuggen men det var ingenting som var annerlunda.
skumt som fan... nu går den bara upp till 40km/h :4skrika surt
vad kan det vara.... :va

IronMan skrev:
Jag måste berätta detta som jag aldrigt varit med om.
Jag fick alla mina delar i fredas d.v.s. en fin honad cylle, ny kolv och ringar,
jag smörjde min cylle och kolv med olja sen den oljan som fanns kvar hällde jag i tanken för att oljepumpen är inte korrekt luftad.
När jag var klar så startade den på första kicken :) sen körde jag hem min kompis runt i lugna 70-80km/h, jag körde inte snabbare för att jag skulle köra in cyllen och kolven.
efter några dagar av körning i samma hastighet så skulle jag köra hem ifrån en kompis, den startede exakt det samma sen körde och då kunde jag inte komma över 4000rpm.
Jag tänkte det värsta och kollade cyllen men den är fin som den ska va sen kollade jag reedsen och fuggen men det var ingenting som var annerlunda.
skumt som fan... nu går den bara upp till 40km/h :4skrika surt
vad kan det vara.... :va

har du luft i däcken?? :rolleyes:

kolla stift, samt så däcket inte tar emot nånstanns. kasnke rent av sitter löst?? det ska inte va nån fara med cylle å liknande eftersom du körde såpass lungt som du gjort.

Kan vara : Stiftet? Eller Cdi Boxen?(men det tror jag ej). Eller Spolen som går på sitt sista varv :7peta

//DLSpec

Tjena!

Vibrerar fortfarande motorn över 4000 varv? :D

Isåfall e det väl lagerna som spökar o bromsar motorn, hur gick den innan då? :)

nej det var inte tändstiftet, däcket eller lagerna utan det var oljepumpen som pumpade in för mycket olja.
ska snart gå ut och fibbla med oljepumpen :)

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back