Mycket skruva?

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Jobbpendlar med min hoj och börjar känna att 250mils intervall är sjukt lite.

Går i funderingar på någon 600cc sport eller något åt z750 hållet.

Är det mycket skruva med dylika cyklar? Mer skruva med sport än "sport-touring"?

Visst är det 1000mila intervall på de flesta landsvägscyklarna?

Tipps, råd, tankar? :confused:

Ps. ja, tard är kanon men väldigt långt från ekonomiskt just nu.

1000 milaintervaller är inte så vanligt på supersporthojar. 600 mil har Honda och Suzuki på sina.

Om det är mer skruva beror mer på exet du köper än modell. Det är garanterat mindre än en motard iaf som ju folk gärna skruvar trots att alla inte borde.

Yamaha har eller hade iallafall 1000mils intervall.Min Fazer 1000-01:a jag hade var det 1000mil på och ventilkoll vid 4k mil.

Funderat något på Yamaha XT660? Eller kanske en BMW GS kanske?
Bytte själv nyligen till en XT660 just för att det kändes bra mycket skönare med långa serviceintervall ^^

1000 milaintervaller är inte så vanligt på supersporthojar. 600 mil har Honda och Suzuki på sina.

Om det är mer skruva beror mer på exet du köper än modell. Det är garanterat mindre än en motard iaf som ju folk gärna skruvar trots att alla inte borde.

600 mila servicar på Honda brukar inte var mycket mer än tillsyn. Inte ens oljebyte sker oftare än varje 1200 mil enligt rekommendation.

Last edited:
Funderat något på Yamaha XT660? Eller kanske en BMW GS kanske?
Bytte själv nyligen till en XT660 just för att det kändes bra mycket skönare med långa serviceintervall ^^

Jag har provkört en XT660x och den kändes väldigt slö. Troligen därför intervallen är så fin på den. Visst, tanken har slagit mig, men...

perfekta kompromisen? :)

Varför inte bara köra en KTM 950 SM..? 750 mils intervaller och känns som en motard på anabola.. :yoparty

Jag har provkört en XT660x och den kändes väldigt slö. Troligen därför intervallen är så fin på den. Visst, tanken har slagit mig, men...

Få se nu, du är ute efter något som går som ett spjut, servas en gång i seklet och inte kostar mer än 40k. Misstänker att det inte ska ha rullat mer än 1000mil också och vara i skick som nytt?

Drömma går juh, själv gav jag upp på drömmandet och köpte en slö XT660 för pendlandet :rolleyes:

Fast man kanske lär sig köra på riktigt någon dag, förhoppningsvis finns pengarna till en sporthoj för lördagsturerna då. För gud vet att jag saknar draget i min gamla sura CBR :död

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär