crm skrev:må¨ste hälla i olja i min så den ryker lite mer=) men en fråga
vad är det för skillnad på halv och helsyntet? och vilket är bäst å så?
Helsyntet är bäst! Skillnaden vetta fan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
crm skrev:må¨ste hälla i olja i min så den ryker lite mer=) men en fråga
vad är det för skillnad på halv och helsyntet? och vilket är bäst å så?

Kalle_rs skrev:Helsyntet är bäst! Skillnaden vetta fan![]()
Solid snake skrev:Skillnaden har jag för mig att halvsyntet är blandat med syntetisk olja o mineralolja.
Helsyntet är helt kemiskt framställd.
Jag är inte 100 på detta, är bara vad jag har fått för mig.
Solid snake skrev:Du få ju börja med att plocka av slutdämpare, sen får du skruva sönder den, nu kommer vi till den grisiga delen.
Nu ska du ta bort den gamla dämpullen o sätta dit ny, det ska vara glasfiberull bara så du vet.![]()
Solo skrev:Jag fattar då inte hur jag ska skruva sönder min slutdämpare får loss en del sen tar det stopp, lägger upp några bilder (ursäkta den dåliga servern).
1a bilden
2a bilden
sista bilden
prova kopiera in URL till ditt adressfält funkar för mig.Padde skrev:Bilderna funkar inte för mig..
Solo skrev:prova kopiera in URL till ditt adressfält funkar för mig.
cRoC skrev:Rätt..

Den är svettsad på andra änden. Hur gör man rent den dåra den är ju ner smetat med olja, är väll inte så bra att tömma i nån vätska i denSolid snake skrev:Jag vill se andra änden ju, där man plockar itu min crossdämpare.
Sitter väl nån skruv där, sen är det bara att använda våld.![]()
Solo skrev:Den är svettsad på andra änden. Hur gör man rent den dåra den är ju ner smetat med olja, är väll inte så bra att tömma i nån vätska i den![]()

Solid snake skrev:Har du fått ut all den äckliga ullen så kan du ju hälla i nån äcklig vätska som luktar fyfan.![]()
Då lär all olja släppa.
Har du inte fått ut den äckliga ullen så skit i det, bara det är fritt blås för avgaserna.![]()
.helsyntet är bättre för miljön så är det bara.crm skrev:hur vet du då att det är bäst?![]()
Vad kan man göra åt om det skulle läcka in kylarvatten då?philsson skrev:I avgassystemet så häller du bara i bensin/diesel och tänder på.. sotar ur det mesta..
Sen att det ryker vitt.. det tyder förmodligen på att det läcker in kylarvatten i cylindern.. blir nämligen vita avgaser utav glykol.
Lycka till![]()
Solo skrev:Vad kan man göra åt om det skulle läcka in kylarvatten då?
Solid snake skrev:Plocka sönder o sätta nya packningar?![]()
Kan ju vara en spricka nånstans också, då får du köpa det nytt, eller svetsa det, eller så kan du ta det som alla precis ALLA hatar, kemisk metall.![]()
cRoC skrev:Kemisk metal har ALDRIG funkat för mig.. och ALDRIG kommer jag ens testa igen!
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |