MYCKET möjligt stulen Yamaha R1 i Tyresö

Sen är nog klädstilen och valet av hjälm en starkare indikation på en möjligt stulen hoj än avsaknad av regskylt. Jävligt många som kör utan bara för att slippa få ett telefonsamtal hem av polisen senare samma dag man åkt lite hårt.

Sen är nog klädstilen och valet av hjälm en starkare indikation på en möjligt stulen hoj än avsaknad av regskylt. Jävligt många som kör utan bara för att slippa få ett telefonsamtal hem av polisen senare samma dag man åkt lite hårt.

Plus att han svankar sådär som oerfarna gör. :D

Är ju startspärr på dem, men visst, det kanske går att komma runt.
Ska hålla utkik efter den här i krokarna iaf!

Samma tanke som Peter, hur får man igång en sån utan att komma runt startspärren??

Är ju startspärr på dem, men visst, det kanske går att komma runt.
Ska hålla utkik efter den här i krokarna iaf!

Jag har hört och sett det mesta på VÄLDIGT kort tid... Inget förvånar mig längre tyvärr!!!
Jag hade gärna följt efter men hade tjejen och kidsen i bilen, vill gärna inte va kaxig då! :(

Samma tanke som Peter, hur får man igång en sån utan att komma runt startspärren??

1. Den stjäls i samband med provkörning vid försäljning
2. Den stjäls i samband med inbrott i bostad och nycklarna följer med
3. Den stjäls i samband med 'ska bara in å köpa cigg...' med nycklar i tändningslåset
4. Den stjäls av någon som har hjälp av elektronisk utrustning för att koppla förbi spärren
5. Den stjäls i samband med inbrott i bostad i samband med försäljning med annons
6. :glömdet

Jo jag rannsakade mig lite och tänkte igenom några av de alternativen du listade nyss.. Det kan ju vara så att den inte är stöldanmäld än och inte trillat in på larmtjänst än, för där finns det ju ingen sådan än.

Om vi nu skall tro gott om folk (haha!) så kanske förarens räserjelm blev stulen då han skulle köpa snus och crosshjälmen på bilden var den enda han hade att ta på sig när han skulle åka och köpa en ny.

(Nu när jag läser det jag skrivit tror jag inte ens på det själv... :huvet )

Han passade på att plocka bort skylten för att inte bli igenkänd av andra sporthojs åkare i sin crosshjälm :p

Om vi nu skall tro gott om folk (haha!) så kanske förarens räserjelm blev stulen då han skulle köpa snus och crosshjälmen på bilden var den enda han hade att ta på sig när han skulle åka och köpa en ny.

(Nu när jag läser det jag skrivit tror jag inte ens på det själv... :huvet )

Det är inte så trådskaparen egentligen är civilpolis och har fotat hojen därför att denne förare sysslar med det som SMC klassar som extrembeteende i trafiken. Dvs. kör sporthoj utan nummerskylt... :rolleyes:

(och nej TS är inte civilare)

Bra gjort Nash.
Att ta bild och lyfta frågan här är ju ett sätt att upplysa utan att man tar till fuffensmedel. :tummenupp
Tyvärr har jag inte mer att bidra med om det ska avgöras om den är stulen eller ej.

Startspärren är tyvärr ganska enkel att kringgå om man bara har lite tid.
Installerade en fjärrstart (larm) härom veckan, och själva spärrstarten tog kanske 5-10 minuter att kringgå.

Skulle inte förvåna mig om en erfaren person klarar det på halva tiden...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park