Mycket buller = liten pillesnåpp

Samma sak med ljudet, gillar inte tjutande hojar, utan föredrar dovare ljud, alltså byter jag bolt-on. (Nu ska jag byta det och dessutom bänka+mappa med tuneboy

jag har inte läst hela tråden men nu får ni nog ringa och fråga Berra hur han får ihop det när tjejer kör med mycket buller :va:rolleyes:

jag har inte läst hela tråden men nu får ni nog ringa och fråga Berra hur han får ihop det när tjejer kör med mycket buller :va:rolleyes:

Nu tror jag du tänkte fel?

Det som är svårt att få ihop är väl när tjejer kör med originalsystem?

Originalsystem = jättekuk.

Om de tjejer du har träffat har haft det så kan jag berätta att du har blivit lurad. :D :arsele

Beror på hur man menar...

Lille Pelle kommer inspringande till syrran och ber att hon tar av sig byxorna. Syrran vägrar ju naturligtvis men efter en stunds övertalning så tycker det blir för jobbigt och visar upp sig varvid Pelle säger:
Pust! Grabbarna sa att du hade fått kuk i helgen!

Jag vet inte om frågan har kommit upp tidigare i tråden, men hur blir det för de som har ett tyst avgassystem OCH en liten snåpp? Hela diskussionen lutar åt att vara diskriminerande mot de småsnåppade.

:rolleyes:

Du verkar ha koll...

Oj då va du högg? :va Dålig dag?

Själv så spelar ljudet inte nån roll för mig. Ja gillar att åka och letar hellre efter en speciell karaktär på MC. Tyckte bara att det va lite mycke att jämställa folk med mycke ljud i pipan med liten hjärna. Tycker alla har rätt att ha det ljud dom vill ha. Är det olagligt så åker dom väl dit. Alla tjafsar så dant om att en liten skara förstör för alla andra och att snart kommer de bli så och så. Men jag har aldrig märkt några försämringar för oss hojåkare, mest bara gnäll från gnällspikar om vad som kommer att hända.

Men jag har aldrig märkt några försämringar för oss hojåkare, mest bara gnäll från gnällspikar om vad som kommer att hända.

Du har inte hört talas om effektbegränsade hojar på 80 talet och införandet av "mellanklass"?

Utan tvekan två saker som den lilla klicken ställde till...

Jag har problem..

jag har ingen hoj nu.. jag får aldrig höra att jag har för liten, "host"tvärtom"host" måste jag köpa en såndär illalåtande 1000cc o få ett normalt liv?

Oj då va du högg? :va Dålig dag?

Själv så spelar ljudet inte nån roll för mig. Ja gillar att åka och letar hellre efter en speciell karaktär på MC. Tyckte bara att det va lite mycke att jämställa folk med mycke ljud i pipan med liten hjärna. Tycker alla har rätt att ha det ljud dom vill ha. Är det olagligt så åker dom väl dit. Alla tjafsar så dant om att en liten skara förstör för alla andra och att snart kommer de bli så och så. Men jag har aldrig märkt några försämringar för oss hojåkare, mest bara gnäll från gnällspikar om vad som kommer att hända.

Hm, du har rätt, jag var på dåligt humör. Men jag gillade inte heller att GuW kallades olika epitet.

Och nej - alla har inte rätt att ha vilket ljud de vill.
Ja - alla kan TA sig friheten till det ljud de vill.
(på bekostnad av allt vi diskuterat som relationer till "civilbefolkning", göra sig själv och alla hojåklare en björntjänst, och inte minst göra sig själv till åtlöje, då man likt ett griningt barn sitter där och bölar: "jag får göra som jaaag vill - fuck U all..." Och avgasröret är bara en rakt nedstigande förlängning på puttesmällaren de hade i cykelhjulet som 7-åring hemma på gården... och den som lät högst var "fränast".
Men DET är en djeffla skillnad det.

Du har inte hört talas om effektbegränsade hojar på 80 talet och införandet av "mellanklass"?

Utan tvekan två saker som den lilla klicken ställde till...

Nej det har jag inte hört talas om. Åkte inte hoj på 80 talet eftersom jag är 34 år ung. Införandet av "mellanklass"? Vad är det negativa i det? :va

Men nu förstår jag mer er upprördhet. Farbröder brukar klaga på det mesta det är iaf min erfarenhet. Det är lite märkligt det där, det verkar vara den enda form av social kompetens farbröder har. Tex alla över 50 på jobbet, ska man överhuvudtaget få något vettigt ur dom så måste man börja samtalet med att klaga på nåt gemensamt ämne annars grymtar dom bara och tittar snett på en. :)

Släpp era sura miner nu. Den dagen "klicken" har förstört något pga högljudda pipor så klarar ni inte ens av att klättra upp på hojen. Eller en och annan envis gubbe åker väl sån där "hoj" med en bredvidliggande hytt där dom oftast inte har något alls, men har svårt att tro att dom ska drabbas negativt av detta.

Peace!

EDIT:

Hm, du har rätt, jag var på dåligt humör. Men jag gillade inte heller att GuW kallades olika epitet.

Och nej - alla har inte rätt att ha vilket ljud de vill.
Ja - alla kan TA sig friheten till det ljud de vill.
(på bekostnad av allt vi diskuterat som relationer till "civilbefolkning", göra sig själv och alla hojåklare en björntjänst, och inte minst göra sig själv till åtlöje, då man likt ett griningt barn sitter där och bölar: "jag får göra som jaaag vill - fuck U all..." Och avgasröret är bara en rakt nedstigande förlängning på puttesmällaren de hade i cykelhjulet som 7-åring hemma på gården... och den som lät högst var "fränast".
Men DET är en djeffla skillnad det.

Du har så rätt, alla KAN ta sig friheten. Frågan är om det är GuW´s uppgift att dömma dessa som tar sig den friheten. Han dömmer dom iofs bara till en liten hjärna men ändå.

Mina relationer till civilbefolkningen tycker jag är bra även när jag sitter på hojen. Ja förutom dom få gånger man får för sig att busa lite och en gubbe över 50 får syn på mig just då. Då tar det hus i h*lvete. Märkligt, man ser aldrig en kvinna hytta med näven och blinka med heljusen eller köra över i min fil bara för att uppmärksamma mig på att jag faktiskt bara åker på ett hjul. Ähh nu ska ja inte irritera er mer. Fortsätt klaga om ni vill, ni är snart döa ändå. :glömdet

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back