MyChron 3 Plus ???

börnte skrev:
2090754 Är det någon som kör med denna eller vet något om den?? Varvräknare, laptimer, tempmätare hastighetsmätare, växelindikator m.m.
http://www.aim-sportline.com/documents/PDFs/ENG/Loggers/Datasheet_MY3PGK_eng.pdf


www.aim-sportline.com

Både jag och far kör med sådana på alla hojar, och de visar just nämnda saker korrekt hela tiden.

Ställer man sändaren för varvtider där banans transponderlinje är visar de rätt mot tidtagningen inom hundradelen.

Fick inte växelindikatorn att lira men har inte heller brytt mig med fler försök. Du gissar inte om du varvade ut hojen, utan du vet hur mycket hojen varvade.
 
Rolle Rotax skrev:
2091008 Både jag och far kör med sådana på alla hojar, och de visar just nämnda saker korrekt hela tiden.

Ställer man sändaren för varvtider där banans transponderlinje är visar de rätt mot tidtagningen inom hundradelen.

Fick inte växelindikatorn att lira men har inte heller brytt mig med fler försök. Du gissar inte om du varvade ut hojen, utan du vet hur mycket hojen varvade.

Är den svår att koppla in? Jag är riktigt dålig vad gäller elprylar? Det ska tydligen finnas ett plugg-in kit. Körde du med det eller? Vad sitter den på för hoj?
MVH/ B
 
börnte skrev:
2091378 Är den svår att koppla in? Jag är riktigt dålig vad gäller elprylar? Det ska tydligen finnas ett plugg-in kit. Körde du med det eller? Vad sitter den på för hoj?
MVH/ B

250 räjsers... Olika märken.

En sladd med ett clips som trycks över en tändkabel, sedan är det upp till vad för givare du vill ha. Och du kopplar in de givare du monterar på hojen.

En magnetgivare att fästa på sving eller gaffel och sedan koppla in. Färdigt.

Några minuter med datorn och konfigurera antal cylindrar, 4- eller 2takt och mäta hur långt hjulets rullomkrets etc.
 
Rolle Rotax skrev:
2091474 250 räjsers... Olika märken.

En sladd med ett clips som trycks över en tändkabel, sedan är det upp till vad för givare du vill ha. Och du kopplar in de givare du monterar på hojen.

En magnetgivare att fästa på sving eller gaffel och sedan koppla in. Färdigt.

Några minuter med datorn och konfigurera antal cylindrar, 4- eller 2takt och mäta hur långt hjulets rullomkrets etc.


Använder du växelindikatorn och växellamporna? Det jag behöver är varvräknare, växelindikator, växel lamporna grön-gul-röd, laptimer och temperatur.
Undrar om det finns någon nära Stockholm som skulle kunna hjälpa mig med att koppla in allt för en trevlig summa???
 
börnte skrev:
2092061 Använder du växelindikatorn och växellamporna? Det jag behöver är varvräknare, växelindikator, växel lamporna grön-gul-röd, laptimer och temperatur.
Undrar om det finns någon nära Stockholm som skulle kunna hjälpa mig med att koppla in allt för en trevlig summa???

Anväder växellamporna, samt varvtider och temp. Det enda jag inte använder är just växelindikatorn men har inte funnit behov av den heller.
 
Denna modell fungerar alltså på magnetslingan som ligger i banan, du behöver alltså inte ha en sändare?
Har alla banor isåfall slingor, Kinnekulle, Midlanda och Gotland Ring?
 
aRWe skrev:
2107059 Denna modell fungerar alltså på magnetslingan som ligger i banan, du behöver alltså inte ha en sändare?
Har alla banor isåfall slingor, Kinnekulle, Midlanda och Gotland Ring?
Nu blandar du ihop det med den "aktiva" slingan för transponderavläsning. En "passiv" magnetslinga används på gokartbanor och det finns en sensor för den som passar till AIM's loggers. Men på RR-banor så är det IR-sändare som gäller.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top