MX stövlar

Berra Bula

outlaw since 1991
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Honda crf450x -06 Yamaha YZF 250 -05 till salu
Ska köpa ett par ny stövlar nu hadde jag tänkt, men tänkte kolla med alla er här om ni hadde något bra o rekomendera?

Jag försöker hitta ett par stövlar med riktigt bra skydd för foten/tårna pga av att jag soppat i dom duktigt några gånger nu. Hdde ett par Axo stövlar och dom var det hel kasst skydd för fötterna i.

Vill inte lägga ut allt för mycket pengar heller, någon som har bra tips eller måste man pröjsa rätt duktigt för att få ett par med bra skydd?

Man får vad man betalar för heter det väl antar jag. Kolla på aplinestars tech 7or och tech 10or, dom ska ju vara riktigt bra skydd i.. Har själv kört med vector och kör nu tech3 då jag övergått till att köra 99%gata tidigare var det 50/50 med grus/enduro å gata det var då jag köpte vector. Helnöjd med skyddet i dom!!

Ska köpa ett par ny stövlar nu hadde jag tänkt, men tänkte kolla med alla er här om ni hadde något bra o rekomendera?

Jag försöker hitta ett par stövlar med riktigt bra skydd för foten/tårna pga av att jag soppat i dom duktigt några gånger nu. Hdde ett par Axo stövlar och dom var det hel kasst skydd för fötterna i.

Vill inte lägga ut allt för mycket pengar heller, någon som har bra tips eller måste man pröjsa rätt duktigt för att få ett par med bra skydd?

Köpte Diadora stövlar för 1995:- som jag tycker verka bra. Provade sedan en stövel som gick på ca 3500:- men märkte ingen större skillnad, självklart måste man ju använda dem ett tag för att jämföra men än så länge är jag nöjd med de jag köpte:tummenupp

Jag kör med Alpinestart Tech 6 och tech 10,
Kör motocross med tech 10 och motard med tech 6
båda modellerna är väldigt sköna och har bra skydd,
kan varmt rekomendera båda modellerna

ja kör med tech 8 och dom är sköna :) ,, dom har dock inga "stål plattor" under själva skon

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8