Mx folk på forumet??

StunterGirl

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2008
Hoj
suzuki
Mx/ fyrhjulings folk på forumet??

Finns det folk här som kör cross eller fyrhjuling?
Isåfall vad kör ni och vart?
Brukar köra i Haninge/Västerhaninge i Sthlm finns det några som kör där med? Vore kul med sällskap framöver..

Släng upp en bild på pärlan vettja:D

Last edited:
Ja då! Så klart vi finns! :)

Har en HVA450 som mest får plöja jorden i skåne med omnejd! =)

Kör du i gropen / sandbanan / vid haribohallen? Där kör jag rätt mycket då det är fruktansvärt bra träning när man börjar orka runt många varv i högt tempo, så illa sönderkörd den skiten är :)

Jag kör en CRF250R -2008 nu, men måste ha drivpaket och bygga om fjädringen. Skiter i fjädringen då jag köper 09a snart. Så, vore kul med sällskap där också ja, då jag tränar själv :)

Ja precis vi kör där i 'sandgropen' nästan varje eftermiddag! Jävligt roligt:)
Hmm var där för nån månad sedan o träffa på 3 grabbar som kom dit med varsin crolle en som hade en crf 250 kanske var du?:D
Kom dit me pickis o en rottis som ville jaga crossarna..haha:rolleyes:

Brukar vara rätt mycket folk där borta..4hjulingar o crossar..skit kul :)
Vi sticker dit imorgon runt 17 tiden..joina?

Det är inriktning på enduro, men det åks en hel del crossbana med - det körs enbart på riktiga banor här (hittills har man lyckats brötat runt i Gröndal (Eskilstuna), Sala, Skinnskatteberg, Surahammar, Norberg, Laxå och Fågelbacken (Västerås) ). :)

Åkte ny KTM EXC300 -08 tills för ett litet tag sedan då den byttes mot en ny Husaberg FE450e -08, och det är nog det bästa jag kunde gjort, 2-takt är inte min grej (kom via Kawa KDX220, till en KTM EXC450, till 300:an, så man är tillbaka till justering av ventilspel och täta oljebyten :D )...

/J - relativ rookie med lite mer än ett år på geggmoppar, men har jävligt kul ändå

P.S. Slängde in en liten bild från senast man var i sandlådan och lekte - tagen av en grym fotograf - http://rawmetalmedia.com - aka "EnsamWargen" på soe.se. :yoparty

Bifogat

• img7446yf0.jpg
    img7446yf0.jpg
    213.1 KB · Visningar: 56
Last edited:
Jag har åkt en massa år. Men lagt ner då jag tröttnade på åka samma sönderharvade jorbanor om och om igen. (och sadlar om till rr istället). Bålsta grustag var rätt bra förr i tiden, jag o micke åkte där mycket. Men nu har dom tyvär förstört det ganska mycket =/ .
Slänger upp några bilder från back in the old days. (Sålde en cross igår faktiskt, nu har jag bara asfaltsleksaker till vidare. )

Bifogat

• IMG_1179(copy).jpg
    IMG_1179(copy).jpg
    76.3 KB · Visningar: 117
  • IMG_017999.JPG
    IMG_017999.JPG
    109.8 KB · Visningar: 58
  • IMG_0177.JPG
    IMG_0177.JPG
    85 KB · Visningar: 57
  • IMG_0178(copy).jpg
    IMG_0178(copy).jpg
    85.9 KB · Visningar: 59
  • IMG_0207(copy).jpg
    IMG_0207(copy).jpg
    80.2 KB · Visningar: 51
  • PICT0051(förminskad).jpg
    PICT0051(förminskad).jpg
    74.8 KB · Visningar: 79
  • IMG_0007(copy).jpg
    IMG_0007(copy).jpg
    172.2 KB · Visningar: 47
Hmm var där för nån månad sedan o träffa på 3 grabbar som kom dit med varsin crolle en som hade en crf 250 kanske var du?:D

Jag brukar vara där och åka titt som tätt då jag bor i närheten. Jag och polarn som åker på varsin YZ250 (en 07a och en 06a).

Kanske åker en sväng imorrn om det är halvdassigt väder, vid skapligt väder så blir det asfalt istället :)

Har bara en dassig mobilbild, men lägger in den iaf.

Last edited:

Ja nej det var inte jag, jag kommer alltid med släp och så har jag har inte kört på länge. Jag kanske passar på att ta mig dit efter jag bytt kedja och grejer, värmer upp för KM på nynäs på torsdag. Får se om jag är sugen på att träna och SEN byta däck, känns sådär faktiskt.
Men jag lovar att du suktar mig duktigt när jag hör dig nöta där varje dag. Hela tiden tills klockan är mörkt så hör jag fullgaspåslag från jordbro.
Om det inte hinner sig så kanske jag får åka förbi och titta.
17 tiden, kan bli kämpigt.

Och på tal om 4-hjulingar och andra. Jag stör mig något fruktansvärt på när folk bara kör runt runt, över banan, över spår, och inte har någon som helst koll. Det är en grusgrop så folk får köra precis hur dom vill, men inte på banan, då kan det väldigt enkelt bli en sjukhusvistelse. (Olycka).

Eller polacker som står och börnar i sanden med skinställ o integralhjälm...

Kör en CRF250R -07
56a67605a8a7437aac4235ef5c21a799_18.jpg

Kul att ni lägger upp så fina bilder :) Trevligt att de finns fler som kör!

Men jag lovar att du suktar mig duktigt när jag hör dig nöta där varje dag. Hela tiden tills klockan är mörkt så hör jag fullgaspåslag från jordbro.
Om det inte hinner sig så kanske jag får åka förbi och titta.
17 tiden, kan bli kämpigt.

Hahaha så du hör när man kör där?:D
Brukar åka dit o va där mellan 15-23 eller längre hahaha så fort de blir mörkt blir de stuntträning på asfalt ist :3freak :lol

Last edited:
Då är det helt klart dig jag hör, och jag klagar inte! :D
Ändå bor jag bra långt bort. Vid håga industriområde ungefär.

EDIT ; Idag åkte jag på en jävla resa så det blir inte köra på ett tag. Men sen så kör jag gärna där, jag menar 100kr är mycket pengar för en träningsdag. För mycket rent av. Och det är gräsrace nästa helg tror jag :yoparty

Då är det helt klart dig jag hör, och jag klagar inte! :D
Ändå bor jag bra långt bort. Vid håga industriområde ungefär.

EDIT ; Idag åkte jag på en jävla resa så det blir inte köra på ett tag. Men sen så kör jag gärna där, jag menar 100kr är mycket pengar för en träningsdag. För mycket rent av. Och det är gräsrace nästa helg tror jag :yoparty

Vart går detta gräsrace?

Idag blir det körning i jordbro om vädret är okej runt 16-17tiden e ja där som senast vi blir iaf 4-5st:) Kom dit o samkör vettja:D

Wohoo imorgon ser vädret ut o bli ganska lovande:D
Gjort en tråd i stuntforumet om grillning och stuntträning.
Imorgon är vi ett gäng som tänkte försöka samlas vid 12 tiden..köra lite sen blir det grillning!!
Ni som vill kan ta me käk till er själva så kan ni grilla där..vore soft med lite sällskap!
Vi kommer köra crolle i jordbrogropen med:)

Ja då! Så klart vi finns! :)

Japp, här är jag!

Kör mest på Tuvis, men letar mig även till Hackis och Uringe ibland. I år har det dock varit EXTREMT lite köra. Men vem behöver träna inför GGN? Det junior loppet klarar man väl av utan att förta sig!! :huvet

Sålde min cross idag :gråta Den stannar dock "inom familjen" och inom garaget, då det var en kompis som köpte den iaf. Så den kommer nog synas i jordbrogropen framöver också :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph