MV Augusta F3 2011

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Kanske lika bra att jag startar en tråd om denna mystiska hoj som verkar ha brutala spec på papper och en helt unik design...:yoparty

Är det någon som vet om den har släppts nånstans i världen och om den har blivit provkörd?
Någon mer som tycker att det verka vara ett grymt bra pris och är sugen på och slå till på en?
Funderar antingen på en sådan här eller en beggad Zx10r och kan inte bestämma mig.

sätt några återförsäljare på den...tror den går för 120 tusen, och kommer 2011 någongång, men går och beställa redan nu....

Tror du att jag kommer tycka att den är seg om jag byter från min Zx9r? Har bara kört en säsong så jag är ganska grön men uppskattar vridet i 9 an..:)

Ja, fruktansvärt snygg! Och billig! Undrar när dem släpper den så man kan provköra den...:drool

Ja, den verkar oslagbar i sin klass just nu....till och med snyggare än trajjan..:)

Fick till svar från Bikeport att den kommer i september i år.

Försökt få fram lite försäkringspriser men eftersom det inte finns något regnr än så är det lite svårt.., men lär bli väl vara djävulskt dyrt:huvet

Mv Augusta gör otroligt vackra hojar , och denna är riktigt fin !

Lär bli en storsäljare med det priset .. den skulle även fungera som vardgsrumsprydnad :)

September orkar jag fan inte vänta till..:( Då får det bli en sån nästa år så kan man köpa en Zx10 2010 billigt för denna säsong..:)

I väntan på september månad.

:kär

[YOUTUBE-ID]e3njWWstci8&NR=1[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]FTOU2nv_ywM[/YOUTUBE-ID]

Hitta en till;

[YOUTUBE-ID]oMdPmYOfVEc&NR=1[/YOUTUBE-ID]

p1040184j.jpg

p1040223i.jpg

Last edited:
Bättre länkar;

[YOUTUBE-ID]S3S0SSMPwa8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]52ge6c6z9B4[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]NC5SpC2_rGQ[/YOUTUBE-ID]

Första modellen som släpps verkar ju bli en smula dyrare än de 115000kr som först pressenterades:gnissla

Nedan är ett mail från den svenska importören:

Nya MV Agusta F3 Serie Oro!

MV´s nya trepip finns nu för order i en begränsad första upplaga om endast 200 exemplar. Serie Oro är mycket exklusivt utrustad med exempelvis en mängd kolfiberdetaljer och Öhlins fjädringskomponenter.

F3 Serie Oro finns enbart i rött/silver med guldlackade detaljer, 675 cm3 och ca 140 hk. Leverans under december 2011. Pris ca 250 000 kr, beroende på valutakursen. Deposit om 50 000 kr ska betalas nu under juli 2011. Varje exemplar tillverkas unikt efter beställning.

Första modellen som släpps verkar ju bli en smula dyrare än de 115000kr som först pressenterades:gnissla

Nedan är ett mail från den svenska importören:

Nya MV Agusta F3 Serie Oro!

MV´s nya trepip finns nu för order i en begränsad första upplaga om endast 200 exemplar. Serie Oro är mycket exklusivt utrustad med exempelvis en mängd kolfiberdetaljer och Öhlins fjädringskomponenter.

F3 Serie Oro finns enbart i rött/silver med guldlackade detaljer, 675 cm3 och ca 140 hk. Leverans under december 2011. Pris ca 250 000 kr, beroende på valutakursen. Deposit om 50 000 kr ska betalas nu under juli 2011. Varje exemplar tillverkas unikt efter beställning.

Och där tappades 75% av marknaden :huvet

Och där tappades 75% av marknaden :huvet

Fast 250000 är ju vad specialversionen med exklusiva komponenter kostar. Den vanliga versionen borde ju hamna i häraden av 120000 som utlovats.

Back