MV Agusta i WSBK?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Vem kan bli möjlig förare för detta teamet? De har väl inte vart så konkurrenskraftiga innan?
 
teamet hade Leonov och Lowes i Supersport 600 iår.
Lowes blev världsmästare och Leonov är ganska hyffsad bakom styret han också.

Tror att Leonov ska köra för dem under 2014 också, då han redan har gått ut via Twitter och sagt att han skall köra MW.
Förmodligen då i WSBK
 
MV Har väl kört med deras F3 675 redan i år, och slutade på en 6:e plats vilket får anses som godkänt för första året.

Ska bli väldigt intressant att se hur deras F4RR kommer att stå sig i WSBK utförande. Jag hoppas innerligt att MV satsar på racingen ännu mer och blir framgångsrika, som förr i tiden. De har ju riktigt fin racinghistoria - på sista tiden har det varit mer "motorcycle art" än racing tyvärr.
 
precis fått besked, via Twitter, att Leonov ska fortsätta i SS600 med en MW Augusta F3.
 
Också via Twitter:
Jules Clusel och Claudio Corti skall åka WSBK på MW 2014
 
MV testade idag på Jerez.

1455960_623034211072387_572481878_n.jpg
 
Fjädringen och bromsarna på bilden är ju rena gatgrejer och ingen som är seriös åker med sådant i Superbike.

Hittade en lite större bild(hoppas jag):
https://twitter.com/ClaudioCorti71/status/405414767910993920/photo/1/large
Vet att du är insatt i detta men vad skiljer i broms / fjädring mot WSBK hoj? Kan detta vara till Evo?
Eller kan det vara som så att de inte har fått alla delarna ännu till denna ganska nya hoj men ändå ville låta sin nya förare testa?

Jag är nog inte rätt person att döma om folk är seriösa men Yahknich motorsport verkar ha en seriös inställning.
Sam Lowes körde ju för dem och blev Världsmästare i SS600 iår.
Leonov har kört för dem i 2 år.
De verkar satsa mycket i alla fall. ??
 
Last edited:
Fjädringen och bromsarna på bilden är ju rena gatgrejer och ingen som är seriös åker med sådant i Superbike.

Ja det var det som gjorde mig undrande. Gaffeln ser ju ut som en vanlig NIX och frambromsen som en Brembo M50 dvs grejer som sitter på gatcykeln. Även om det blir pristak med EVO reglementet så är det väl inte så begränsande?

Är det bara jag som tycker det är meningslöst att lägga testtid på att köra omkring med en cykel som inte är i närheten av den spec man har för avsikt att tävla med:va
 
Vet att du är insatt i detta men vad skiljer i broms / fjädring mot WSBK hoj? Kan detta vara till Evo?
Eller kan det vara som så att de inte har fått alla delarna ännu till denna ganska nya hoj men ändå ville låta sin nya förare testa?

Precis som Boris noterat, den gaffel och de bromsar som syns på bilden kommer direkt från gatcykeln. Inga dåliga grejer, men inte heller de grejer man normalt väljer om man åker WSB. Öhlins har ytterligare två framgafflar med mer avancerade dämpsystem och mer avancerade material än den på bilden och samma sak gäller för Brembo.

Reglementet för EVO är samma som reglementet för WSB, i alla fall vad gäller fjädring.

Varför man väljer att testa en eventuell Superbike med delar från gatcykeln vet jag inte. Jag kan inte svara för Brembo, men i fallet Öhlins finns i alla fall en av de ovan nämnda gafflarna tillgänglig genom vilken Öhlins-dealer som helst. Det kan mycket väl vara de orsaker du nämner och MV har väl inte direkt byggt sitt varumärke på att beställa eller betala sina specialdelar i tid...
 
Back
Top