MV AGUSTA F4 VELTRO PISTA ;) , Info, bilder m.m

betsy skrev:
2496664 GAAAAH! :kär :kär :kär :drool :drool

Såg F4-Tamburinin häromdan, fick behärska mig för att inte slicka på den eller kedja fast mig vid den :kär
Jag skulle ha "ollat" den!

xyx skrev:
2495351 Grym hoj, men är man uppe i de summorna ligger en Desmosedici RR närmare till hands :)

...
Nej, vetifan det, skulle tagit MV:n

Last edited:
Blir vell o prata med banken inför nästa sesong :D, liilte lik Gixxers k5a tycker jag, är nog framlyset som gör de kanske.
De är nästan så man skulle singla slant mellan den här o ducces desmo

Hade man haft 4 kewkar så jävlar. :gnissla

Grymt snygg är den iaf.

Aviation skrev:
2587445 Blir vell o prata med banken inför nästa sesong :D, liilte lik Gixxers k5a tycker jag, är nog framlyset som gör de kanske.
De är nästan så man skulle singla slant mellan den här o ducces desmo

Nja...tycker de ej är så lika.. möjligtviss har gixxer hojarna försökt härma mv lite gran men inte lyckats så bra.. (mv kom ju före med den typen av front)

Lam-Kaka skrev:
2494995 Tyvär så vet jag inte hur mycket hon kostar.

Var det den där eller den andra MV specialaren som skulle ha 200hk som beräknades kosta ca 950 000:-?

Det kan ha varit bägge två i och för sig, det skulle vara världens dyraste serietillverkade hoj.

Wonderboy skrev:
2587455 säger ju det, nya duccen kan dööööööööööööö om man ställer dem vs varandra. [talar utseende & mitt tyckande] :tummenupp
jo du det håller jag med dig om ..
denna hojen e villlllll haaaaa faktor . synd att man inte har råd med den bara :mad: :tuttar

996D skrev:
Stort habegär. Priset lär nog tyvärr landa på fel sida om 500kkr.
Så om den kostar 499.999:- eller mindre slår du till :D
DR-Zätare skrev:
2588208 Var det den där eller den andra MV specialaren som skulle ha 200hk som beräknades kosta ca 950 000:-?
Nope, den nya värstingen för 920.000:- finns det bara spionbilder på än så länge.

Veltro Pista

Hej, har hört en siffra runt 900.000 , hade jag haft de så hade jag beställt en, men det lär väl bli svårt att få tag i nån..l

är det här förebilden med tanke på dekalerna?

bus_new.jpg

Last edited:
sandstream skrev:
2589209Nope, den nya värstingen för 920.000:- finns det bara spionbilder på än så länge.

Nog är det coolt med specialversioner av hojar men MV börjar ta det till överdrift tycker jag. Ett par limiterade versioner är väl OK men hur många är de uppe i med F4:an nu? 10 stycken?

De jag kommer på såhär på rak arm är:
- Serie Oro 750cc
- Serie Oro 1000cc
- SPR (kommer inte ihåg om det egentligen var en limiterad upplaga eller bara en variant av F4)
- Senna
- Tamburini
- Veltro Pista
- Den nya värstingen med 200hk

Och utöver det ett antal versioner av Brutale...

Aja, jag skulle nog ändå välja Desmosedici RR om jag fick välja, oavsett vilken F4-version vi pratar om. Den har ju faktiskt vunnit MotoGP-race. Nästan i alla fall :rolleyes:

Lam-Kaka skrev:
2587529 Nja...tycker de ej är så lika.. möjligtviss har gixxer hojarna försökt härma mv lite gran men inte lyckats så bra.. (mv kom ju före med den typen av front)

Mjo, kollade lite mer på bilderna sen den är inte så lik men orkade inte ändra inlägget =) den är jääääävligt snygg iaf

Priset va prel i våras 600k för race modellen och 500k för den gatlagliga

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...