MV Agusta F4 1000 Tamburini. Världens vackraste?

flexbert skrev:
:fatta!
Nä men den är jävlig snygg iallafal :)
:tummenupp

Dom låter ruskigt gött med tanke på att det är en R4a... Såg en i gränna i sommras... En MV Agusta F4 1000 Ago... :Bugar

Trotts att den kan klassas som posörhoj verkar ju inte motorn ha fått lida för det... I nått test i bike (supertidningen :rolleyes: ) så bänkades den till flest bakhjulshästar jämfört med de fyra jappsarna... Även om inte hästkrafter är allt så tyckte jag det va imponerande.
 
Jag får leka lite dum i huvet nu och fråga vad som menas när man säger "posörhoj" ? Posör är väl att vara märkvärdig, sticka ut från mängden. Men skulle motorn få lida bara för att man gör en annorlunda design lr har posör ngn annan betydelse i det här hoj sammanhanget ? :confused:
 
Benellis är fina som fan men är inte dem underlägsna konkurrenterna? Var ju något snack om att 3 cylinder motorer vibrerar något fruktansvärt. Svårt att plocka ut effekt ur dem också väl?

Snygga med okörbara. Hehe...

/a
 
lorkan skrev:
Jag får leka lite dum i huvet nu och fråga vad som menas när man säger "posörhoj" ? Posör är väl att vara märkvärdig, sticka ut från mängden. Men skulle motorn få lida bara för att man gör en annorlunda design lr har posör ngn annan betydelse i det här hoj sammanhanget ? :confused:
Posör är väll när man rullar mellan garaget o korvmojjen o visar upp sin hoj istället för att KÖRA hoj ;)
När jag säger posörhoj menar jag att den mer är byggd för att vara snygg och låta bra etc, än att få bra tider på en bana och ha gott om effekt, osv.
 
Ja vad kan man säga..den är verkligen sannslöst vacker!

Såg ett sådant exemplar (Tamburini varianten) när jag köpte min hoj i tyskland i sommras. Det är ju lätt att säga för att låta cool (:rolleyes:), men den var verkligen ännu några snäpp vackrare i verkligheten! Allt detaljarbete
och materialvalet var verkligen "mind blowing". Man kunde inte sluta beundra den!

Sen priset, i den butiken ville dom ha 40.000€ för den om jag inte minns fel.


Drömhojen nr.1! Vacker, exklusiv och utan kompromisser.
 
Tycker inte att den e sååå fräsch, helt ok. Bakändan skulle va tunnare och spetsigare, känns lite blaffig och inte så mkt ridehight...
Framändan ser inte heller så kaxig ut....
Totalt helt ok, känns mer som att man gillar den för att den är så ovanlig...
 
flexbert skrev:
:fatta!
Nä men den är jävlig snygg iallafal :)
Det ska vara
MV Agusta F4 1000 Mamba T1 Corse . 197hk och 158 kg sjuk jävel fast 599 000 är den nog inte värd








Motor
Vattenkyld rak 4-cylinders, dubbla överliggande kamaxlar, fyra ventiler per cylinder, separat oljekylare
Borrning/slaglängd: 76 x 55 mm
Volym: 998 cm3
Kompressionsförhållande: 12:1
Max effekt: 195 hk vid 11750 varv/min (begränsad 12700 varv/min)
Max vridmoment: 11.1 Kgm vid 10200 varv/min
Litereffekt: 198,4 hk/l

Elsystem
Weber Marelli 1,6M integrerat insprutnings- och tändsystem

Kraftöverföring
Våtkoppling, 6-växlad växellåda typ kassett


Ram
CrMo stål (TIG-svetsad) med baksving i aluminium


Fjädring
Fram: Upside-Down hydraulisk teleskop (Marzocchi)
Bak: Progressiv enkel stötdämpare (Sachs Racing)


Dimensioner och vikt
Hjulbas: 1408 mm
Total längd: 2007 mm
Total bredd: 685 mm
Sadelhöjd: 810 mm
Min markfrigång: 130 mm
Torrvikt: 157 kg
Tankvolym: 21 l


Däck och
 
Last edited:
Kan vi alla som läser i denna tråd komma överens om att skriva MV Agusta och inte MV Augusta fortsättningsvis?

Inget ont om felstavningar men av någon anledning är det denna jag irriterar mig mest på. Kan kanske vara för att den så vanlig.

Jag är inte bitter på något sätt. Vill bara belysa ett vanligt skrivfel.
Trevlig helg! :fyllisar
 
Fakkverk skrev:
Kan vi alla som läser i denna tråd komma överens om att skriva MV Agusta och inte MV Augusta fortsättningsvis?

Inget ont om felstavningar men av någon anledning är det denna jag irriterar mig mest på. Kan kanske vara för att den så vanlig.

Jag är inte bitter på något sätt. Vill bara belysa ett vanligt skrivfel.
Trevlig helg! :fyllisar
Jag e PÅ
 
Men vad är egentligen skillnaden mellan Mamba och Tamburini ? Jag trodde faktiskt att Tamburinins smeknamn var Mamba. :tungan
 
Kolla på: www.mvagusta.se & sluta spekulera för fan...
Moppefuckon...

Jag har ägt en MV F4 och nej de är EJ värda de pengarna som de tar ut, tunga och svårstyrda är de också. De må vara hur vackra som helst men det är längre EJ min drömhoj, köper hellre en Ducce 999R i så fall...
 
Mr.PB skrev:
det är priset som skiljer dom åt och så tror jag at tamburina har nåra fler hästar också :va

Mamba byggs speciellt för att köras på bana. Vikten är c.a 20 kilo lägre än för standard F4 och effekten är avsevärt högre. Mamban kostar också c.a 100.000:- extra..

Tvärt om vad du sa, bara för att rätta dig..
:tummenupp
 
Last edited:
Mamba är fan inte ens med på MV's hemsida, jävla soppa dom har där. En Tamburini kostar iaf 449 000, endast 300 ex gjorda och 173hk/307km/h.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top