MV Agusta 1000 snygg, men bra?

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Det har skrivits en hel del om den både i svenska och engelska tidningar,
mest bra förutom bakdämpare och ryckig gas.
Jag är lite skeptisk till Italiensk kvalite.
Vad tycker-tror-vet ni ??
 
Med tanke på att du åker 1000R kanske du blir besviken.
Jag har ingen erfarenhet av Gustan men,
Är du ute efter en hoj med bra prestanda och tillförlitlighet:köp en japsfyra.
Vill du ha en hoj som är unik och kräver omsorg:köp Gustan.
Men bry er inte om vad jag säger,,, jag är ju redan såld på Italienska hojar.
Tyvärr har jag inte råd med en 999 så jag åker Suzuki TL1000S.
Lycka till hoppas att du hittar det du söker.

// MVH Kalle
 
Gixxer 1000 skrev:
Det har skrivits en hel del om den både i svenska och engelska tidningar,
mest bra förutom bakdämpare och ryckig gas.
Jag är lite skeptisk till Italiensk kvalite.
Vad tycker-tror-vet ni ??



Jag är lite skeptisk till Italiensk kvalite.???????

jag har aprilia och det är nog inte sämre en riskokare
 
Kalle skrev:
Med tanke på att du åker 1000R kanske du blir besviken.
Jag har ingen erfarenhet av Gustan men,
Är du ute efter en hoj med bra prestanda och tillförlitlighet:köp en japsfyra.
Vill du ha en hoj som är unik och kräver omsorg:köp Gustan.
Men bry er inte om vad jag säger,,, jag är ju redan såld på Italienska hojar.
Tyvärr har jag inte råd med en 999 så jag åker Suzuki TL1000S.
Lycka till hoppas att du hittar det du söker.

// MVH Kalle


jag är ju redan såld på Italienska hojar. köpen aprilia :tummenupp
 
BMW R90s skrev:
Antingen så köper man en entusiasthoj eller en dussinhoj (R1) :rolleyes:
Det som kritiserades var chassit, samt insprutningen som tydligen var rätt bedrövlig.

Även med mycket skruvandet på dämparna blev resultatet rätt kasst. Gafflarna fram är 50 mm, och det bidrog tydligen till väldigt dålig känsla.

MV:n jämfördes med de fyra japanerna och var sämst på allt förutom utseende. Chassit var tydligen mycket mycket bättre på 750 versionen.
 
Felix skrev:
Det som kritiserades var chassit, samt insprutningen som tydligen var rätt bedrövlig.

Även med mycket skruvandet på dämparna blev resultatet rätt kasst. Gafflarna fram är 50 mm, och det bidrog tydligen till väldigt dålig känsla.

MV:n jämfördes med de fyra japanerna och var sämst på allt förutom utseende. Chassit var tydligen mycket mycket bättre på 750 versionen.
Du vet det är som att svära i kyrkan när nåt sånt där själfullt återfött gamalt ärofullt märke underkäns på nån punkt, då dyker omedelbart dussinhojssnacket upp.
Köp vilket skit man vill ha, törs man offra allt på nåt uddamärke så gör det.
 
Men, Ducati är borta för länge sedan. Aprilia ägs 100% av Piaggio & Co. SpA.

(med reservation för att jag kan ha 100% fel)
 
Felix skrev:
Det som kritiserades var chassit, samt insprutningen som tydligen var rätt bedrövlig.

Även med mycket skruvandet på dämparna blev resultatet rätt kasst. Gafflarna fram är 50 mm, och det bidrog tydligen till väldigt dålig känsla.

MV:n jämfördes med de fyra japanerna och var sämst på allt förutom utseende. Chassit var tydligen mycket mycket bättre på 750 versionen.

Jag måste ha missat den tidningen. Men det är ngt som inte stämmer, det är nästan exakt samma chassi som 750 och i Superbike skrev dom att framgaffeln var mkt bra?
Insprutet verkar alla vara överrens om, och bakdämparen.
Vilket nr av Perf.bike är det??
 
Gixxer 1000 skrev:
Jag måste ha missat den tidningen. Men det är ngt som inte stämmer, det är nästan exakt samma chassi som 750 och i Superbike skrev dom att framgaffeln var mkt bra?
Insprutet verkar alla vara överrens om, och bakdämparen.
Vilket nr av Perf.bike är det??

Har för mig att jag såg nånstans att de bytt fjädringskomponenter från Showa till nåt italienskt märke på 1000-kubikaren. Kan det stämma?

Jag vill ha en ändå!! De är ju grymt snygga, å jag är övertygad om att det knappast är hojen som sätter begränsningarna, åtminstone inte då jag kör...
 
Min åsikt är följande: Ska man åka runt på stan och inte syssla med tävlingskörning eller seriös bankörning så tror jag man kan klara sig med att den e lite ryckig på gasen och att dämparna är "sämre" än konkurrentens när man är i princip ensam med att ha en... Åker man på gata för att köra fortast mellan hemmet å jobbet så tycker jag att man missförstått något...

Om pengar "inte spelade någon roll" skulle jag utan tvekan valt MVn, trots att den är "sämre" än konkurrenterna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top