Muzzy + Besiktning ?

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
R1
Har muzzy helsystem på min zx12r och har fått papper på att de e besiktning senast juni. Tänkte ta en chansning o besiktiga nu men har inte såå mycket tid att ja kan byta till orginal systemet.. (+ en viss lathet..) Någon som besiktigat med det på och klarat besiktningen? :va

Besiktigade med tiforce helsystem med kapad slut burk dom sa inget om ljudnivån!!

Har muzzy helsystem på min zx12r och har fått papper på att de e besiktning senast juni. Tänkte ta en chansning o besiktiga nu men har inte såå mycket tid att ja kan byta till orginal systemet.. (+ en viss lathet..) Någon som besiktigat med det på och klarat besiktningen? :va

Ahaja, de låter najs det.. då ska ja boka en bes. på en gång he he

Jag var hos Svensk bilprovning och gjorde en dB mätning utanför protokollet för att kolla om jag var tvungen att byta till originalsystemet. Jag slapp.
Även om det är någon på det här forumet som har klarat av en besiktning med det systemet på sin hoj så betyder det inte att din kommer att klara det. Alla MC-modeller har olika varvtal som dB gränsen ska mätas på. Min hade ex. 102dB på det varvtalet som var föreskrivet för min hornet, men när vi drog på gasen snabbt så kom den upp i 112dB. Den var dock ändå godkännd.
Ring SBP och boka en tid eller glid förbi en station som besiktigar MC och kolla om dom har tid att ta in den.
Jag vet inte om detta brukar kosta någonting men jag slapp betala för den kollen.

Hallå! hm.. idag var jag in på besiktningen och den gick INTE igenom med mitt muzzy helsystem... samt att det saknas kedjeskydd.. hm.. är de nån som vet vart jag kan hitta kedjeskydd samt insats (om det finns) ??
Eller om nån vänlig själ vill låna ut dessa under ett par timmar .. he he ?
Tåbbe!

zx12r mappning

Hej! vad har du för helsystem på din hoj? Jag har laser hotcam helsystem på min men undrar om man behöver mappa om hojen och så, så allt går som det ska?
mvh andreas

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...