Muttern till kopplingen

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Ja ja vet inte om de är ja som är trög eller nått men, när jag tog isär skiten så var jag tvungen att använda mutterknack för få bort den för innerdelen a v kopplingskorgen vill ju bara snurra i den yttre.

Men nu när ja återigen skruvar ihop det och drar åt den så sitter den inre delen hårt i den yttrer? Jag tycker dock det är helt logiskt eftersom jag skruvar åt den mot den. Men så ska de ju inte vara =)? Nån som vet vad jag gjort för knas=)?

Ställer en till fråga här iställett för starta en till tråd.

Ska slänga på ett akrapovik helsystem på min kawa 450, Hur mycket behöver ja bestycka om förgasaren tror ni? vilka munstycken? osv

Last edited:
Har ju sprängskissen till den och har inte missat något.

Grejen är den attt motorblock är från 03 koppling från 03 växellåda från 01

Har plockat ihop en komplett motor från 2 st. Alla delar har passat utan problem men när ja fick hem kopplingen så var den lite annorlunda, alla yter och innermåttt osv stämmer men den e inte lika många cm i djupet, och det är 1 lamell mindre.

Men när ja kollar sprängskiss på powersportspro så står de att de är samma från 01-06...

Inner o ytterkorg ska snurra lätt i förhållande till varann annars är det fel.

På lite äldre cbr konstruktioner sitter det en distans bakom den yttre kopplingskorgen som fungerar som drev till oljepumpen. denna distans har några (5:va) medbringarfingrar som ska passa in i hål på baksidan av korgen.
Gör dom inte det kläms den yttre fast av den inrekorgen.

Det kan vara en möjlig felkälla.

Edit: 01 & 03 har olika art nummer på ytterkorgarna.

Last edited:
Ska kolla upp det där drevet till oljepumpen, kan vara så att dem inte klickat i om jag har tur.

Jo exakt på ytterkorgen skiljer sig djuper och antalet lammeller jämfört med 01:an jag hade. men själva pinnen som drar isär lamellena är lite längre så tror det kommer funka i slutändan, den nya korgen ser iallfall lite mer modern ut än den gamla iallfall

Det var felet hade inte klickat i dem 5 pickarna riktigt nu gick det mycket bättre tack så mkt=)

Ang bestyckningen så behövde ja inte bestycka om den , crossen alltså

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back