Mutterdragare att låna ut?

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Ska byta kopplingskorg och behöver en mutterdragare då muttern sitter utav bara h*lvete!! En eller ett par dagar är det frågan om.
Kompressorn kan jag fixa på annat håll så det är lugnt...

Någon?? :Bugar

Svane skrev:
Ska byta kopplingskorg och behöver en mutterdragare då muttern sitter utav bara h*lvete!! En eller ett par dagar är det frågan om.
Kompressorn kan jag fixa på annat håll så det är lugnt...

Någon?? :Bugar
OT

Jag har ett framdäck till dig som ligger här och väntar på dig.

Vill du lägga lite pengar finns det elektriska på Rusta för en femhundring.

Tja nu ser jag ingen vidare användning för den så jag hade helst sluppit att lägga upp pengarna... Snålheten bedrar visheten eller nått :huvet

Ingen som jobbar på bilfirma eller nått o kan låna hem en? Jag e jätteförsiktig och jag kommer inte ha i sönder den :crash

Nu har jag ingen erfarenhet av elektriska knackare, men jag är rätt tveksam att dom drar loss något du inte förmår att dra loss med svordommar och förlängningar på hylsan.
Det ska väll sägas att jag överhuvud taget inte har(haft) så mycket till övers för knackare, men jag fick ge mig på primärdrevet. Ryckutjämnargummit och kedjan verkar ta bort alla möjligheter till dra loss en hårt sittande mutter. :(

Jag har en 1" knackare på jobb som gjorde jobbet åt mej (det satt lång inne). Den kan du låna men det behövs skapligt med luft för att få fart på den.

Mitt nummer finns på listan annars så skicka ett PM :tummenupp

Rogerr skrev:
Nu har jag ingen erfarenhet av elektriska knackare, men jag är rätt tveksam att dom drar loss något du inte förmår att dra loss med svordommar och förlängningar på hylsan.

Den är på 900 Watt och slår kraftigare än de "vanliga" hjulmutterdragarna som säljs på t.ex. Biltema etc. Dvs det är ingen "leksak". Funkar väldigt bra.

andersbrink skrev:
Att t.ex. få bort en Loctite'ad mutter (32mm hylsa) till framdrevet på en Suzuki Bandit.

Möjligen annars brukar lite värme 70grC funka bra på loctite. Ja ja vet inte så jäkla kul att elda på där. Varför limmar (du) drevmuttern?

Det finns även en billigare variant..
Vet inte hur din korg ser ut, men det finns väl spår i den som håller fast lammelerna? I så fall håller du fast korgen med hjälp av en tvåarmad avdragare(taggarna i spåren), sen är det "bara" att lossa muttern med hylsa.. :)

Har fått av muttern!!! Med hjälp av svärfar, uppvärmning med varmluftspikka (580 grader) sen en sju h-lvetes lång hävarm o en hammare!!! Som den satt!! :smasha

Tack för infon o tack Rogerr för att du kunde låna ut en! :hej

Rogerr skrev:
Möjligen annars brukar lite värme 70grC funka bra på loctite. Ja ja vet inte så jäkla kul att elda på där. Varför limmar (du) drevmuttern?

Därför att jag inte litar enbart på den vikbricka som sitter där. Kommer muttern väl lös (shit happens) åker den av fortare som attan - med Loctite "medium" går muttern trögt hela vägen ut. Det räcker med en "fräst" drevkåpa för mig.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul