Mutt Motorcycles

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha (och 5st Honda)
Vem blir först att skriva om ägandet av en Mutt?
Kanske någon som provkört?
Nyfikenheten väcktes av lite reklam, så tänkte att nu kanske Virago 250 mfl får konkurrens.
Och så slipper man stå och såga själv i ett bristfälligt garage, för att sedan lägga den på blocket som "lite småfix kvarstår om man är petig".
Finns en mängd designer att välja mellan, och är man effekträdd så kan man kliva ner på 125cc.
Men, intressant att höra om någon har erfarenhet från verkligheten?

Mutt_mc_2.jpg
 
Grejen med en motorcykel som dom har försökt bygga är ju att den ska se "clean" ut.

Då måste man ägna i alla fall lite tid på att dra kablar och slangar lite snyggare.

Men det finns köpare till allt, beroende på pris
 
Grejen med en motorcykel som dom har försökt bygga är ju att den ska se "clean" ut.

Då måste man ägna i alla fall lite tid på att dra kablar och slangar lite snyggare.

Men det finns köpare till allt, beroende på pris
Vet inte vad man ska göra då?
Hur ska den bli mer "clean"?
Jämfört med Blocket så är det ju ett mästerverk, eller?

Men...är det någon som har egen erfarenhet av den?
 
Vet inte vad man ska göra då?
Hur ska den bli mer "clean"?

Dra kablarna som hänger i tomrummet i mitten längs stag och sånt istället. Samma med vajrar och sånt antar jag.

Jämfört med Blocket så är det ju ett mästerverk, eller?
Oh yes. Den är ju inte alldeles fel och jag kunde nog tänka mig en att ha att åka på, och inte bara för att kunna använda mitt kassa skämt.


Men...är det någon som har egen erfarenhet av den?
Int' ja.
 
Tycker de är skitnsygga. Gissar på kinagrejer som byggs ihop på närmare ort nånstans?
 
Tycker de är skitnsygga. Gissar på kinagrejer som byggs ihop på närmare ort nånstans?
The bikes are manufactured in China to Mutt's specifications. The engine itself is a Suzuki fuel-injected SOHC four-stroke single, formerly known as the bulletproof GN250 - built in a government-owned factory under license.
 
Är personen som skrev tidningsreportaget motorcyklist sedan tidigare, eller tog dom in någon enkom för att skriva om en hoj med 17hk som inte behöver växla ner för att köra om?

Dessutom att antyda att den är brittisk när det är en ren kinaprodukt rakt igenom känns ju inte direkt hederligt mot läsarna

Fick jag en Mutt skulle jag köra den, förmodligen med glädje, ungefär som jag skulle köra en trimmad moppe eller 125'a också eller en sån där kinesiskt lastbilsmotorcykel med flak, men jag skulle aldrig hävda att det var en tillräcklig motorcykel på något sätt
Och jag skulle aldrig hävda att den var engelsk...
 
Är personen som skrev tidningsreportaget motorcyklist sedan tidigare, eller tog dom in någon enkom för att skriva om en hoj med 17hk som inte behöver växla ner för att köra om?

Dessutom att antyda att den är brittisk när det är en ren kinaprodukt rakt igenom känns ju inte direkt hederligt mot läsarna

Fick jag en Mutt skulle jag köra den, förmodligen med glädje, ungefär som jag skulle köra en trimmad moppe eller 125'a också eller en sån där kinesiskt lastbilsmotorcykel med flak, men jag skulle aldrig hävda att det var en tillräcklig motorcykel på något sätt
Och jag skulle aldrig hävda att den var engelsk...
Tidningen är MC Folket. Chefredaktören Magnus Klys brukar testa hojar, så även denna MUTT. Enligt MUTT:ans hemsida monteras dom i England av dom själva men jag tror ram och andra delar kommer nog som du säger från Kina.
 
Ser väl inte så tokig ut, men ljuddämparens vinkel i förhållande till resten gillas inte!!- den pekar ju neråt o stör rejält, är cylindrisk med ju!- blir värre att se den för var gång jag tittar. Lite längre krök och sen burken vinklad för att följa sadelns vinkel-typ.

Men, det är jag det, som tycker så o jag är självutnämnd estet.

//
 
Back
Top