Musttråden!!!!!!!!1

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Äntligen är musten här!

tiden mellan Jul och Påsk är ett helvete när det inte finns must.
Must som är så fruktansvärt gott till allt, frukost, lunch middag julbord, snask... ... ...
Dags att inför fler Musthögtider!
Kanske Nyårsmust?
Majmust?
Examensmust?
Hösttråkmust?
Eller en total Mustsom bara finns! Alltid!

Favoriter bland er mustälskare?
Jag har nyligen, efter många år funnit Nygårdas fantasktiska Must!
Klår Spendrups och Apotekarnes enkelt!

Ni som inte gillar Must kan antingen starta sågarna och ni som gillar Must kan väl skriva om era favoriter och era upplevelser :)

hmm 3/4 läser mustråden, säger det något om forumet? :hihi

(Japp jag med)

En mustig anekdot: Lånade min stackars mammas nya fina bil och åkte ner till västerbotten för att hälsa på några bekanta, på ett infall stannade jag i Piteå och inhandlade 3 liter Apotekarnes Påskmust. När jag kom fram hade jag helt glömt att det låg i baksätet så jag parkerade bara, klev ur, blev full, och på morgonen upptäckte jag att en mustbomb hade exploderat i bilen och allt var täkt av ett lager fruset mustskum. Tydligen kan det hända när man lämnar must i bilen över natten när det är -27 ute. Blev en ganska omfattande sanering. :näsblod

Läste oxå mustråden... Eller så är det bara så att det bara är killar som kan råka läsa så... Tror inte nån tjej skulle råka göra det...

Oj, glömde ämnet... Jag har alltid köpt hem apotekarens. Men ska nog prova lite andra sorter denna jul

Last edited:
Jag gillar denna jul mus betydligt mer...

sexy_santa.jpg

Jag tjackade billig must från Willys och ska se vad det är för något. Synd bara att det är svårt att grogga på - det skär sig på något sätt med spriten... :rolleyes:

Ha ha..är ny på sporthoj o satt o kollade lite...är ju lite nyfiken...läste oxå mustråden!!...o tänkte att detta måste jag kolla för att se vad som skrivs...så mina herrar jag är ju tjej o även jag läste fel...men jag fick fler än ett gott skratt av att läsa detta...:D

Jag tjackade billig must från Willys och ska se vad det är för något. Synd bara att det är svårt att grogga på - det skär sig på något sätt med spriten... :rolleyes:

Prova strårom och apotekarns, min egna åsikt är också att det är svårt att grogga must men de gick ihop :yoparty

Men om det alltid fanns must skulle det inte smaka lika gott, det är precis som coca-cola, man blir trött på det och provar något annat. så det hör till att det enbart är 2 perioder på året som man ska drickat.

Länge leve musten! :banana

Last edited:
Tomte e as gott men funkar inte på willys musten.

Påtal om willys must så kan jag bjuda på en kul sak, jag har en tjejkompis som bodde i ett tjaskigt område i en tjaskig stad, granne med några zigenarere som stal allt dom kom åt i tvättstugan å ja överallt.

När vi hälsade på henne såg vi att det stog ett 24 pack (grossistpack, som dom står på pallarna när dom kommer till affären, altså troligen stulet) i en stor back på zigenarnas altan.
så enligt min inte så nyktra logik va det ju fritt fram att sno stulna saker. så jag klättrar ivrigt på höjad av kompisarna försiktigt över häcken med tillhörande ljusslinga (inkopllad i handikap p-platsens kupevärmaruttag:tungan) in på altan och lyfter upp musten, till min förvåning följer backen med upp, en bit sen rasar den ner med en ljudlig skräll och röster hörs från lägenheten, så jag hoppar räcket och springer rakt igenom häcken utan en tanke på ljusslingan, som jag självklart snubblar på faller handlöst i backen.

Vid det här laget håller polarna på att dö av skratt men hjälper till att plocka upp all julmust, då kommer en stortokig ziggenare ut å ska springa ikapp oss, och snubblar på samma ljusslinga :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg