must have for the SERIOUS gamer

Ja, vilken bra ide, men vi kan ju vidareutveckla den lite :)

Varför skulle man inte kunna göra en sådan sak som på min bild.
Chassit är fäst mot golvet via en fjäder som kan böjas åt höger och vänster respektive framåt och bakåt.
Gasreglaget och bromsreglagen kan känna hur mycket kraft som påverkar dem (den tekniken har ju använts sedan Playstation 2 presenterades ).

Tanken är alltså att du skall kunna knäppa på spelkonsolen, sätta dig på "ramen" och starta t.ex. MotoGP.

Maskinen känner av hur mycket gasen/bromsen används och registrerar detta till fordonet du kör i spelet, som i verkligheten.
När du flyttar kroppsvikten t.ex. genom att luta "ramen" känner någon sensor av detta. Sensorn vidarebefodrar detta till konsolen/datorn som gör att fordonet du kör virtuellt beter sig likadant som du gör med ramen.
Fjädern eller vilket motstånd som blir lämpligast borde egentligen gärna också få vara progressiv så att det skulle bli lika lätt för 50 kg Markus som 120 kg Bengt att kunna dra ramen bakåt, dra gasrullen i botten och wheela med den virtuella hojen.

Äh, ännu en av mina konstiga ideer :huvet ...

Vissa har verkligen för LITE att göra.... :hihi

Va :va
Har inte alla en sån hemma i vardagsrummet :confused:
Trodde det bara var jag som inte hade en :D

Burde gå greit å mekke en slik selv dersom en absolutt vil ha det. En gammel Recaro-stol, ratt og pedaler med force-feedback samt noen firkant-rør. Så er det bare å gå i gang med svetsapparaturen.

PS
Hva holder du på med i Italia, Azzurro?

ninja-mannen(c) skrev:
Burde gå greit å mekke en slik selv dersom en absolutt vil ha det. En gammel Recaro-stol, ratt og pedaler med force-feedback samt noen firkant-rør. Så er det bare å gå i gang med svetsapparaturen.

PS
Hva holder du på med i Italia, Azzurro?

Jeg studerer business administration och kjör hoj.... :yoparty

Har faktiskt gjort nåt liknade :tummenupp

men det var med en gammal recaro stol som farsan hade liggandes, men jag gick inte så långt att jag gjorde ställning för ratt å pedaler.

Och sen pajjade ryggen å d blev inget mer spelat...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...