Muskelstimulerande medel, kan det ges av läkare?

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Hej har en kanske konstig fråga. Men vet ni om det finns nån möjlighet att få "muskelstimulerande" medel under överinseende av läkare för att hjälpa en nästan död muskel att komma tillbaka?

Jag menar inte att jag skall få ryssfemmor varje fredag utan medicinsk hjälp att få igång en trasig axel? :va

Hej har en kanske konstig fråga. Men vet ni om det finns nån möjlighet att få "muskelstimulerande" medel under överinseende av läkare för att hjälpa en nästan död muskel att komma tillbaka?

Jag menar inte att jag skall få ryssfemmor varje fredag utan medicinsk hjälp att få igång en trasig axel? :va

Kanske en sjukgymnast kan hjälpa dig annars!!??? :va

i konservativa sverige kan du nog glömma sådan hjälp. försök att söka svar på powerboard eller anabolex.com. när du vet vad du behöver så åker du till thailand på semester en månad:D

Vad har du gjort och vilka behandlingar har du genomgått?

Är själv läkarstudent med fd trasig axel och mängder av operationer samt sjukgymnastik bakom mig.

det finns nog inte men du kan ju söka på "prohormoner", alt. åka till thailand i en månad som någon skrev innan :D

Vet inte om det hjälper dig men kanske inspirerar iaf.

En kompis serveade sönder sin axel i tennis och var tvungen att operera den.
Efter op så fick han lite övningar osv att göra men den blev inte riktigt bra.
Den var klen i allmänhet, hade uttänjda ledband och hängde ner några cm jämfört med andra axeln.

Två år senare så började vi gymma tillsammans. Till en början var det väldigt lätta vikter som gällde, och han kunde bara köra vissa övningar. Men när han började med normal styrketräning så började det hända grejer! (Tidigare hade han mest kört rotatorcuff övn rekommenderade av sjukgymnast)
Axeln blir nu stabilare för varje dag, och kryper sakta tillbaka till rätt plats.

Tror själv det beror på tre saker. 1 Fenomenet att hö arm växer även om man bara tränar vä. 2 Att tung benträning stimulerar hela kroppen 3 Normal belastning ger mer signal till axelnmusklerna att växa än rehabvikter och gummiband.

Så, om inte allting är 100% när du är "klar" med rehab och sjukgymn så finns det fortf hopp kvar!!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg