Muskelpulver!

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jag undrar om det finns någon bra hemsida (som är billig)
att köpa till exempel Super gainers fuel, eller dylikt. (protein-tillskott)
Frågan är om man ska komplettera med Aminopulver (stavning?)

Tanken är att satsa järnet på att gå upp i vikt, då min bmi är för låg.
Kommer träna på gym ca 3dgr i veckan, och då blir det väl mördarpass.
(van vid det, sedan alla år som hockeyspelare)

Problemet som jag ser det idag, är inte att jag inte äter..utan att jag tränar för lite. Så det blir hårdträning på gymmet, men jag har bra efarenheter av gainers fuel och tyckte jag blev både piggare/starkare och somnade lättare när jag tog det! Men 600kr för en 5kg's burk är lite overkill..så därför vore ju en internet-butik bra?

Vad är det ni rekommenderar? Det är ju en hel vetenskap det här med tillskott och grejer

UrbanTiger skrev:
Du kan få köpa 200 rysspemmor för två tusen spänn. Räcker till fyra omgångar. Viktökning mellan 6 och 10 kilo per omgång beroende på hur mycket du tränar och äter. På fyra omgångar ligger medelökningen på 32 kilo :banana
Ät mycke potatissallad och stekt kycklinglever. Det är både gott och nyttigt.
Varva med böngroddar i olivolja.

Jag vill köpa :banana

Det finns "ganska" mycket skrivet i träningstråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14032&page=1&pp=20&highlight=tr%E4ningstr%E5den Det är bara att börja plöja igenom :hihi
Men om, som du nu säger, problemet inte är att du äter för lite utan brist på träning. Varför köpa Gainer? Träna och ät, sen om du inte får resultat kan du ju komplettera med kost-tillskott.
Annars har jag handlat ifrån http://www.gymgrossisten.com som är billiga, finns säkert fler sidor.

Sedan räcker väl knappast 200 pemmor till 4 omgångar :va

UrbanTiger skrev:
Tyst nu för fan.... det är ju destilat av crackad valfett i dom så det är bra tryck i dom. Knappt några biverkningar alls :gnissla

Jeg trenger valfett her i norge, har bullar som må smöras.

NakenBandit skrev:
Det finns "ganska" mycket skrivet i träningstråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14032&page=1&pp=20&highlight=tr%E4ningstr%E5den Det är bara att börja plöja igenom :hihi
Men om, som du nu säger, problemet inte är att du äter för lite utan brist på träning. Varför köpa Gainer? Träna och ät, sen om du inte får resultat kan du ju komplettera med kost-tillskott.
Annars har jag handlat ifrån http://www.gymgrossisten.com som är billiga, finns säkert fler sidor.

Sedan räcker väl knappast 200 pemmor till 4 omgångar :va

Tack för svaret.
Jag kanske formulerade mig otillräckligt, men det ligger ungefär till såhär att
jag käkar nog för mitt vardagliga liv, men får inte mycket mer inspiration ens när jag tränar. Det var därför jag körde med gainers fuel en gång i tiden!
Jag vet dock inte hur det skulle bli nu, men med en stressad vardag som alla studenter har, så har jag svårt att tro det skulle bli bättre..Då man knappt har tid att laga flera rätter om dagen. Tanken var då att kunna ta dessa kost-tillskott när jag inte fått i mig det rätta mängen mat.

tycon1 skrev:
Tack för svaret.
Jag kanske formulerade mig otillräckligt, men det ligger ungefär till såhär att
jag käkar nog för mitt vardagliga liv, men får inte mycket mer inspiration ens när jag tränar. Det var därför jag körde med gainers fuel en gång i tiden!
Jag vet dock inte hur det skulle bli nu, men med en stressad vardag som alla studenter har, så har jag svårt att tro det skulle bli bättre..Då man knappt har tid att laga flera rätter om dagen. Tanken var då att kunna ta dessa kost-tillskott när jag inte fått i mig det rätta mängen mat.

Gainer ska du bara dricka precis efter träning, alltså inte använda som måltidsersättare!!
Finns andra produkter till det.
www.kolozzeum.com är också en bra webbutik.

UrbanTiger skrev:
Brukar köra ett par knäböjar, sen tar jag en pilsner. Ett par armhäv med en sejdel och sen en klunk. Är jag rätt ute då, LR :banana

Det beror ju på vilka resultat du vill åstadkomma. I ditt fall tror jag det e optimalt :tummenupp

Boffen skrev:
Gainer ska du bara dricka precis efter träning, alltså inte använda som måltidsersättare!!
Finns andra produkter till det.
:fakta
Köp istället en måltidserättning där kolhydraterna är långsammare än i en gainer så att du slipper berg o dalbana på blodsockret. Gymgrossisten har 4 kg Diet-pro för 499 kr(du får med ett par dragremmar), blanda med minimjölk har du en drink med ca 250 kcal, innehållandes ca 27 g protein och 26 g kolhydrater och jäkligt lågt GI-värde.
Fast förordar ändå mat om du hinner laga det
:rolleyes:

NakenBandit skrev:
:fakta
Köp istället en måltidserättning där kolhydraterna är långsammare än i en gainer så att du slipper berg o dalbana på blodsockret. Gymgrossisten har 4 kg Diet-pro för 499 kr(du får med ett par dragremmar), blanda med minimjölk har du en drink med ca 250 kcal, innehållandes ca 27 g protein och 26 g kolhydrater och jäkligt lågt GI-värde.
Fast förordar ändå mat om du hinner laga det
:rolleyes:

:confused:
Om du gjorde reply på mitt inlägg att använda det du skrev som efterträningsdrink är du ju helt fel ute.

Boffen skrev:
:confused:
Om du gjorde reply på mitt inlägg att använda det du skrev som efterträningsdrink är du ju helt fel ute.

Eh, nej. Instämde i att det du skrev var fakta/ett faktum, därav *faktasmilisen*

Jag menade att en gainer är just en efterträningsdrink när du behöver snabba kolhydrater som kroppen då behöver. En måltidsersättning, så som den föreslagna, är bättre just som måltidsersättning på grund av att det är långsammare kolhydrater i den.

Skrev jag det så otydligt :confused:

Edit: det gjorde jag kanske... :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8