Musikprogram

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har en pervers dröm om att knåpa ihop någon form av dunkdunk-musik.
Vad finns det för bra och relativt enkla program (som man kan lära sig själv)?

Fördelar/nackdelar med dessa program? Vad är bra på vad?

Vill du göra Techno musik så är det helt klart Rebirth338 som du ska ha...

Den bygger på Roland TR909 och finns på www.propellerheads.se

Sorry den heter Reason nu mera, var ett tag sedan jag höll på...

Last edited:
Fruity Loops verkar vara mångas val som förstaprogram. Försökte ett tag att göra musik, men insåg min begränsning. Ett tips oavsett vilket program du skaffar är att köpa en midi-klaviatur. Det är lättare att vrida fysiska rattar mot att sitta och försöka finlira med musen.

Fruity Loops verkar vara mångas val som förstaprogram. Försökte ett tag att göra musik, men insåg min begränsning. Ett tips oavsett vilket program du skaffar är att köpa en midi-klaviatur. Det är lättare att vrida fysiska rattar mot att sitta och försöka finlira med musen.

har du ingen mus-känsla?:hihi

nä men det du säger här är väldigt rätt! Midi-klaviatur är bra som fan att ha. Dock har jag i och för sig inget själv, trotts att jag har pluggat musikproduktion och jobbar inom det när någon vill ha en producent. Men Båda fallen har jag alltid använt logic.

I ärlighetens namn kan jag berätta att vad du en skaffar för program så kan du alltid lära dig själv genom youtube etc. men de grejerna som har minst begränsningar, tar längst tid att lära sig, t.ex Logic. Men vet folk som gjort bra "ost ost"-musik i FL-studios. så du kan ju börja med det kanske?

har du ingen mus-känsla?:hihi

nä men det du säger här är väldigt rätt! Midi-klaviatur är bra som fan att ha. Dock har jag i och för sig inget själv, trotts att jag har pluggat musikproduktion och jobbar inom det när någon vill ha en producent. Men Båda fallen har jag alltid använt logic.

I ärlighetens namn kan jag berätta att vad du en skaffar för program så kan du alltid lära dig själv genom youtube etc. men de grejerna som har minst begränsningar, tar längst tid att lära sig, t.ex Logic. Men vet folk som gjort bra "ost ost"-musik i FL-studios. så du kan ju börja med det kanske?

Jo, vill mest testa och se om det verkligen är något som jag gillar. Enklast att börja med ett lätt program då. Tack för tipsen, får se vart det bär.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg