Musikhjälp sökes

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har under en tid snöat in lite på Five Finger Death Punch-stuket, eller kanske fartig thrash med avstickare mot FFDP-hållet. Tänk Municipal Waste blandat med Overkill och Death.

Om man nu tjänner för att lyssna på stenhård, snabb musik men gärna slipper Takidafallgroparna som FFDP snavar ner i ibland (exempel ges nedn) , har någon här förslag på något band som kan tänkas passa?

Stenhårt:

Hårt men takidigt. Som att sätta söt vispgrädde på rökt renhjärta ungefär:

Det jag letar efter är alltså något där rytmsektionen drar fram taktfast som en skenande buffelhjord och där gitarrerna accentuerar genom att sväva runt som en ilsken getingsvärm.
Kom loss nu expertisen, föreslå!

Tackar boys, uppskattar hjälpn:tummenupp Det är dock något mindre poppigt jag söker (hertsöns bästa undantaget).
Jag har en känsla av att jag kommer få gräva fram slayer, slipknot, death och anthrax ur skivhyllan när jag sökt färdigt. Eller starta något eget som är hårt nog, synd att jag är talanglös bara:näsblod

Tackar boys, uppskattar hjälpn:tummenupp Det är dock något mindre poppigt jag söker (hertsöns bästa undantaget).
Jag har en känsla av att jag kommer få gräva fram slayer, slipknot, death och anthrax ur skivhyllan när jag sökt färdigt. Eller starta något eget som är hårt nog, synd att jag är talanglös bara:näsblod

FFDP kan väl knappas räknas som hårt? :tungan

= Hårt :Rockbanan

FFDP är ju inte hårt nog,det är det jag säger. Men de har en grundtanke som gör att det ändå blir hårt-aktigt, nämligen rytmsektion som är tight samt farten på förstegitarren. Det sm fäller dem är takidasången.
Jag trodde länge att man måste megamangla (som solids förslag här ovan) för att få tyngd. Det är inte det som gör tyngden har jag kommit fram till, det är helheten, känslan om man vill.
Death t.ex. Enkelt, tight, inte vrålmangligt men hårdast ändå på ngt vis.

Nu kom jag på´t.
Jag har ju för fan skivan.
Lamb of God är också i närheten av vad jag fiskade efter. Meshuggah tycker jag är tunga som en dvärgstjärna men de känns ibland för invecklade för min simpla hjärna.

The Crown var ju riktigt uppfriskande. Perfekt för en solig vårdag. Hur kunde jag glömma bort dem?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park