Musik, tung bra och diffade gitarrer.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
**Tung och bra musik med diffadegitarrer, tunga trummor utan dubbelstamp och ett rent ljud utan sångare som får får utbrått eller brister ut i *faccet röst.

Nå förslag :banana

*grammatik, stavning

J.Andersson skrev:
2209050 **Tung och bra musik med diffadegitarrer, tunga trummor utan dubbelstamp och ett rent ljud utan sångare som får får utbrått eller brister ut i *faccet röst.

*grammatik, stavning

Tjaa, AC/DC kanske tilltalar ?

J.Andersson skrev:
2209050 diffadegitarrer,

Diffade gitarrer? Ska dom gå olika snabbt när det svänger? :tungan
Antar att du menar distade, och angående sången så heter det falsett.

Ett band som jag tycker verka passa in bra på din beskrivning är The Falconer.
Dom bytte dock sångare efter några skivor och jag vet inte hur dom låter med honom.

Last edited:
svårt att komma på ett band utan dubbelkaggar...falconer kör ju med dom rätt hårt också men det får du leva med isf :)

Neanderthalaren skrev:
2209401 Letar du tungt är ju Nile ett bra band, men trummorna stämmer väl knappast med vad vad du är ute efter.

Joorå, trummorna stämmer, Nile kör inge dubbeltramp, de uppfann ju trippeltrampet... :hihi

Tips då:

Falconer, The Storyteller, Einherjers två plattor 'Odin Owns Ye All' och 'Norweigan Native Art' skulle kanske platsa, Katatonias 'Last Fair Deal Gone Down' och 'Primo Victoria' av Sabaton.

Neanderthalaren skrev:
2209401 Letar du tungt är ju Nile ett bra band, men trummorna stämmer väl knappast med vad vad du är ute efter.

Nile tungt? Ibland, men annars är blastvrede i 260 bpm knappast vad jag likställer med tyngd. Black Sabbath och Candlemass är tung musik.

Chris Ash skrev:
2210980 Nile tungt? Ibland, men annars är blastvrede i 260 bpm knappast vad jag likställer med tyngd. Black Sabbath och Candlemass är tung musik.

Såg Candlemass live i fryshuset för en himla massa år sedan.. Överlägset! :tummenupp :tummenupp

Kolla Raised Fist. Killing it eller Sound of the republic är bra låtar med dem. Lite "skrikig" sångare, men ingen falsett.

Mustasch har du väl hört men de faller ju rätt in i din kategori...
Jorn kanske också funkar...Jorn - The duke & skivan worldchanger
Sen är ju Fear factory TUNG musik, men det är kanske inte riktigt det du letar efter... :yoparty

Chris Ash skrev:
2210980 Nile tungt? Ibland, men annars är blastvrede i 260 bpm knappast vad jag likställer med tyngd. Black Sabbath och Candlemass är tung musik.
Lyssna på Sarcophagus, tex. Men visst är det mesta rungande snabbt.

Last edited:
J.Andersson skrev:
2209050 **Tung och bra musik med diffadegitarrer, tunga trummor utan dubbelstamp och ett rent ljud utan sångare som får får utbrått eller brister ut i *faccet röst.

Nå förslag :banana

*grammatik, stavning

Enda jag kan komma på är faktiskt "black label society", ladda hem låten
"fire it up" å kolla :tummenupp

Svårt när det inte får vara med dubbletramp :)

• Beautiful creatures
  • Crossfade
  • Sevendust
  • Saliva
  • Forty foot Echo

Ja det var några med bra gung o sköna riff. :yoparty

Lyssna in dig på stoner rock, typ Kyuss.

Mustasch är väl det bästa jag kan komma på som stämmer in på det du beskriver.
Speciellt nya mcd:n "Parasite".
Tunga gitarr-riff, schyssta solon i två skalor och en riktigt bra, rivig röst!

Rammstien? Kanske inte så distat men det är ganska tungt. Candlemass som någon annan skrev.

Dope? Har i stort sett bara hört låten die motherfucker die, inte så jättetungt men bra attityd iaf :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg