Musik tips till crossfilm

Lite Creedens e rätt ballt att använda! En låt som jag tror kan vara rätt gooo o ha med, Dream Evil, och deras låt "In Flames You Burn". Men glöm intea att ha med lite motorljud också!

Använd inte för vanliga låtar, men gärna låtar som är snabba och med känsla. Se till att klippa videon till musiken, så du behöver något med distinkta trumslag och gärna en låt som skiftar lite i tempo. Vill inte säga för mycket om vilka låtar du bör använda, vill gärna få en överraskning och sen vill jag spara till mina filmer(snål jag vet):gnissla

tack för tipsen jk swe, jag vill ha motorljud med, men filmerna är filmade med en digitalkamera, och när jag ska lägga in dem i Pinnacle som jag använder. Så blir det bara ett tjutande ljud, det står att det är fel FPS på klippen, vet inte riktigt hur jag ska fixa till det :(

X-up, haha gjorde fel ;)

Bara Nordman rakt av!

Nej då, men Millencolin - E20 Norr går ju aldrig fel, fast den är väl kanske lite uttjatad som låt till sånna filmer.

Incubus - Turning Japanese
Black Eyed Peas - Anxiety, fast den är väl med i nån av Underground Racing Piteå
Helltrain - Route 666
Velvet Revolver - Slither
Turbonegro - Ride with us
Offspring - Nitro
Pennywise - Fuck Authority

Sen finns det väl alltid lite smått och gott från typ...
The 69 Eyes,
Rammstein,
Pantera,
Children of Bodom,
Staind,

beror lite på vad du är ute efter, jag har allt från Enya till Cannibal Corpse på min playlist så jag vet inte hur bra jag egentligen är när det kommer till musiksmak :P

Trollfar,

Det är dyrt som fan att använda musik från kända artister. Men har du stålar så visst. Annars är ett tips att använda lokala artister... många bjussar gärna på rättigheterna till musiken i utbyte mot att de får lite exponering.

mycket med slipknot, stonesour, rise against och bullet for my valentine är utmäärkt :) fast de är kanske lite uttjatade, three days grace kanske funkar :)

All jobbig rock gör att man aldrig orkar se hemgjorda hojflmer...

Jag skulle behöva några bra tips på musik som man kan använda i en crossfilm! :)

Lamb of God - Walk with me in Hell
Kalmah - Man with Mystery
Miseration - Thrones
Valfri Slayer
Behemoth - Decade of Therion eller As Above so Below
After All - Forgotten
Bolt Thrower - No Guts, no Glory
Carnal Forge - Totalitarian Torture
The Haunted - D.O.A.
The Crown - Devil Gate Ride
Motörhead - Smiling Like a Killer
Impious - Hellucinate

:tummenupp

Trollfar,

Det är dyrt som fan att använda musik från kända artister. Men har du stålar så visst. Annars är ett tips att använda lokala artister... många bjussar gärna på rättigheterna till musiken i utbyte mot att de får lite exponering.

ja där har du rätt..

Gadnium - Ride Hard Die Free
- Rapture
- Spiderman

White Zombie - Feed The Goods
- Super Charger Heaven

Rob Zombie - Dragula
- Superbeast

Agent Orange - This Is All I Need

Dom där låtarna är nice :tummenupp
vart med i många crusty filmer blandannat

Nyheter