Musik tips till cross film

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Tja
Jag och några kompisar har filmat lite när vi åkte på isen och så ska vi klippa ihop det till en film, men behöver lite tips om musik till filmen ?
Än så länge har jag hittat en som faller i smaken
Guano apes - open your eyes

Nån som vet nåt mer i den stilen? Bara rada upp förslagen :tummenupp
Tack på förhand

Nu lyssnar inte jag på Guano apes direkt.

Men här e lite låtar av Disturbed som jag tror skulle kunna passa.

1. Liberate
2. Awaken
3. Bound
4. Prayer

Solid snake skrev:
Nu lyssnar inte jag på Guano apes direkt.

Men här e lite låtar av Disturbed som jag tror skulle kunna passa.

1. Liberate
2. Awaken
3. Bound
4. Prayer

Det där är gammalt...hört varje låt i minst 10st crossfilmer :pannkyss

tycon1 skrev:
Det där är gammalt...hört varje låt i minst 10st crossfilmer :pannkyss

Alltså passar det ju! :D

Spectre, du kan fan inte rekommendera Scar symmetry till en crossfilm? :7peta

Temperedcast - Supernatural ride, har visserligen vart med i en gammal Slednecks men ändå.

Varför inte prova något nytt? Det är ju trashmusik i varenda mc-film redan... Kör något nytt som omväxling.

Markus skrev:
Varför inte prova något nytt? Det är ju trashmusik i varenda mc-film redan... Kör något nytt som omväxling.

Exakt, Guano Apes och Disturbed är ju med i nästan alla extremsportsfilmer. Prova att mixa lite själv. Kör lite klassisk musik, blandat med nåt lite tyngre.

Neb Jones skrev:
Exakt, Guano Apes och Disturbed är ju med i nästan alla extremsportsfilmer. Prova att mixa lite själv. Kör lite klassisk musik, blandat med nåt lite tyngre.

Skidfilmerna har blivit alldeles mjuka och mjäkiga sen dom började byta musikstil, det går knappt att kolla på. Kör man för slö musik dras tempot ner och det går inte att titta på. Ska man byta musikstil får man se till att det funkar, vissa kan det och vissa blir kass.

Rigge skrev:
Skidfilmerna har blivit alldeles mjuka och mjäkiga sen dom började byta musikstil, det går knappt att kolla på. Kör man för slö musik dras tempot ner och det går inte att titta på. Ska man byta musikstil får man se till att det funkar, vissa kan det och vissa blir kass.

Alltså man behöver ju inte köra Westlife och Norah Jones direkt, men det finns mycket stenhård musik som inte görs med gitarr som går alldeles utmärkt. Både inom hip-hopen och technon finns mycket. Fan Cornelis Wreesvijk är ju coolare än något Korn-wannabe-skitband. I och för sig så är Cornelis cool som fan så det säger ju inte så mycket, men Jerry Williams då? "Did I tell you. Did I tell you..." som ackompenjang till lite lerkryssning vore ju originellt. :rofl

Markus skrev:
Alltså man behöver ju inte köra Westlife och Norah Jones direkt, men det finns mycket stenhård musik som inte görs med gitarr som går alldeles utmärkt. Både inom hip-hopen och technon finns mycket. Fan Cornelis Wreesvijk är ju coolare än något Korn-wannabe-skitband. I och för sig så är Cornelis cool som fan så det säger ju inte så mycket, men Jerry Williams då? "Did I tell you. Did I tell you..." som ackompenjang till lite lerkryssning vore ju originellt. :rofl

Det går att få till det men nördmusik, är det nån som orkar kan ni ju kika på den här http://www.01-productions.com/THE_DOWNLOAD_divx.avi Skid och snowboardfilm och det är Dolly Parton m.m och det passar riktigt bra ändå.

Guano apes går fetbort och SPECIELLT Open your eyes. Var det en Crusty-snutt som gick med den för ett par år sen.

På potatoes hemsida finns ett klipp med Manowar-Warriors of the world som bakgrundsmusik. Kul annorlunda grepp som funka skitbra.

DreamEvil - Book of heavy metal borde kunna gå att göra något kul med liknande upplägg då musiken ger tempoväxlingar... inbillar jag mig.

Rage against the machine - Bullet in the head
Johnossi - Execution song
Smashing pumpkins - bullet with butterfly wings

tror dom där skulle passa ypperligt, framförallt bullet in the head ifall man kör lite softare glida lite på bakhjulet och sånt i början och sen svålen med feta hopp och skit när den kommer igång ordentligt där kring 3:00

enjoy

Lasse Stefanz - Dig Ska Jag Älska
Joyride - Lust Igen
Wahlströms - Blå Blå Ögon

lite iron maiden kanske?:
be quick or be dead, aces high, man on the edge, running free, wrathchild, the wicker man

eller kanske lite motörhead?
iron fist, bomber, civil war, going to brazil + en massa mer, bara å lyssna igenom några album...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år