Musik med tema

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jodå, nu tänkte jag att SH's gemensamma hjärnbank ska få komma till nytta.

Jag vill gärna ha förslag på bra låtar man kan samla ihop till en bra röra. När man gör nåt man tycker om kan man verkligen få en extra kick av att rätt musik tutar på i högtalarna eller hörlurarna.

Köra hoj
Bra musik att ha i öronen när man åker hoj borde alla vara intresserade av. Kanske ska man gruppera det lite efter hur man kör.

Hardcore

Touring

Segelbåt
Har en liten segelbåt som jag är ute med när solen skiner. Med rätt musik till en bra segeldag måste ju upplevelsen bli ännu bättre.

Trucker music
Jobbar bla med fordonsstabilitet för lastbilar. Har sökt efter proper trucker music men hittar mest bara country. Måste göra nåt fel!?

Är det fler som vill ha hjälp är det bara att önska så hjälps vi åt att grejja grymma spellistor. Kanske på Spotify?

...Men för att inte sabba tråden utan hålla mig till ämnet så lägger jag upp en spellista som jag gärna hittar nya tillskott till.
Spellistan rymmer i huvudsak svensk rap & reggae men det jag söker är låtar(dub/rab/reggae) som passar att strömmas ur den lilla portabla picnic-högtalaren när man sitter med ett par polare och snackar skit och dricker öl en solig dag. Det gör att ganstarap, upptempo-ska och den mest pårökta reggaen går bort.. Musiken skall passa på dagtid till filt-i-gräset-eller-öl-runt-grillen-festen snarare än kvällsfesten eller efterfesten..

Last edited:
Varför har inte Sune Mangs blivit avbildad på en svensk sedel eller jallafall ett frimärke?! :mad:

Jag borde nästan kunnat gissa att Teo skulle dyka upp som ett brev på posten när man länkade till Sune Mangs...

Trucker music
Jobbar bla med fordonsstabilitet för lastbilar. Har sökt efter proper trucker music men hittar mest bara country. Måste göra nåt fel!?
Jo, truckermusik är liksom country. Det är ju inte hårdrock direkt.

den här samlingsskivan finns det en del godbitar, men även mycket skit. Särskilt kan väl King of The Road, Eighteen Wheels Hummin' Home Sweet Home, C.B. Savage, How Fast Them Trucks Will Go, Freightliner Fever, Looking At The World Through A Windshield, That's Truckdrivin', Trucker's Way of Life, Truck Drivin' Man. Och sist men inte minst: Give Me 40 Acres.
http://www.youtube.com/watch?v=PC3M-ujS2UY
Den sista låten i klippet var en ny bekantskap för mig och lite orelaterad för det här ämnet. Fast ändå underhållande.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park