musik i hjälm?

speedy_speed skrev:
2245653 e det nån som kör med musik i sin hjälp,typ freestyle eller dyl!

mp3 när jag ska åka en långre sträcka. Men jag har bara såpass hög musik så jag hör trafiken ändå.

I min splitter nya Arai hjälm så funkar det med vanliga iPod hörlurar upp till normal motorvägsfart ;) Så på långtouring så brukar det bli såna. Med lämplig InFlames eller nått ;)

Jag körde Koss The Plug förra säsongen men de sitter så jäklarns dåligt så jag vill ha nya, bättre ljuddämpade. MP3-spelaren ligger i innerfickan på stället, alldeles utmärkt.

Creative-lurarna som de säljer för 299:- på teknikmagasinet funkar skitbra för mc-åkning. Täpper till väldigt bra, sitter kvar och helt acceptabelt ljud. Jag kör alltid med musik på längre sträckor. =)

Har oxå kört med koss the plug, fast med andra gummipluppar..(tror dom heter pro eartip eller nåt, ser ut som nån form av sexhjälpmedel i miniformat :hihi ).

Kör alltid med musik på lite längre sträckor, Sony Ericsson plug in hörlurar i Arai hjälm funkar bra för mig, självklart hip hop och soul :tummenupp

Här tjatar vi konstant på hur dåliga bilisterna är på att uppmärksamma oss hojåkare, inte fan ska vi då vara lika kassa & visa bristande omdöme genom att åka med musik i hjälmen? Ok med en stereo på en Guldvinge, men att köra med lurar i öronen är f-n för mycket.

Dessutom, bästa musiken att lyssna till är motorljudet. :)

jag kör me Ipodlurarna som är som pluggar, går på 4-500:- bästa som finns

:corn :musik
X-up skrev:
2248009 Här tjatar vi konstant på hur dåliga bilisterna är på att uppmärksamma oss hojåkare, inte fan ska vi då vara lika kassa & visa bristande omdöme genom att åka med musik i hjälmen? Ok med en stereo på en Guldvinge, men att köra med lurar i öronen är f-n för mycket.

X-up skrev:
2248009 Här tjatar vi konstant på hur dåliga bilisterna är på att uppmärksamma oss hojåkare, inte fan ska vi då vara lika kassa & visa bristande omdöme genom att åka med musik i hjälmen? Ok med en stereo på en Guldvinge, men att köra med lurar i öronen är f-n för mycket.

Mina Creative EP-630 låter mig höra musik, motor och tutor/sirener. De funkar för att dämpa vindbrus. Dessutom föredrar jag musik framför öronproppar på längre turer, för utan hörselskydd skulle iaf jag få (mer) nedsatt hörsel. Se'n får man hålla musiken under 100 dB också ;) Jag lider av konstant tinnitus med ett par-tre konstanta högfrekventa diskanttoner, inget jag rekommenderar direkt.
Kör jag mer inspirerat så ger jag fan i lurarna så att jag kan höra bra och hålla fokus på risker som är betydligt mindre i lagliga farter.

X-up skrev:

Håller med till 101%!! Musik ska spelas utav glädje, inte på en sporthoj för där ligger tongångarna från en vrålande motor...
...kan ju börja resan i hemmet med ett gäng sånger från härligheterna MASTODON, börja med "mother puncher" :yoparty Sen är det faan bara att tuta och köra. :tummenupp. Laglydigt förstås :huvet

X-up skrev:

Vad är det för skillnad egentligen på att köra med hörselproppar kontra musik...? :va

Med normal volymnivå på musiken borde det inte vara någon större skillnad...

issi skrev:
2248586 Vad är det för skillnad egentligen på att köra med hörselproppar kontra musik...? :va

Med normal volymnivå på musiken borde det inte vara någon större skillnad...

Vem har pratat om hörselproppar? :va :)

tokmaa skrev:
2248590 Vem har pratat om hörselproppar? :va :)

vad jag vet kör väldigt många med hörselproppar...(jag själv bla.) och det anses väl inte som trafikfarligt... eller?? :tomten

Så vad är då skillnaden mellan det och musik?

Musiken påverkar ditt koncentrationsförmåga och omdöme, hörselproppar din, ja hörsel kanske! :D

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP