musgrafiken låser sig

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Har nu lyckats laga det största felet med min dator misstänker jag men problemet med att grafiken till musen låser sig är inte borta. Alltså pekaren står kvar på samma ställe och så klickar man med en osynlig pekare istället, blir rätt så omöjligt att göra nånting av värde då. Nån som haft samma problem och vet vad som är knas?

hehe.. jag trodde de va dina porrbilder som vart cesurerade :rofl

honkiie skrev:
Tyvärr är inte så fallet, nu har det hänt igen. Kul att gissa sig till vart man klickar.

de e ju om möjligt mer elajt än tangentbordet utan text på knapparna :tummenupp

honkiie skrev:
Har nu lyckats laga det största felet med min dator misstänker jag men problemet med att grafiken till musen låser sig är inte borta. Alltså pekaren står kvar på samma ställe och så klickar man med en osynlig pekare istället, blir rätt så omöjligt att göra nånting av värde då. Nån som haft samma problem och vet vad som är knas?
hehe kul prblem. har du usb eller ps2 mus? installera om drivrutinerna. hade samma fel på en dator där musen slutade fungera så fort man slog på modemet:P vart kul att surfa på internet. har du ps2 mus och du mot förmodan inte får igong den skaffa en adapter ps2 till usb. god hjul

MDM skrev:
hehe kul prblem. har du usb eller ps2 mus? installera om drivrutinerna. hade samma fel på en dator där musen slutade fungera så fort man slog på modemet:P vart kul att surfa på internet. har du ps2 mus och du mot förmodan inte får igong den skaffa en adapter ps2 till usb. god hjul
Jag kör usb, en mx500. Det har fungerat klockrent i 1,5 år. Har provat installera om drivarna och byta port men det duger inte. :gråta

Jag tror att problemet har att göra med drivrutinerna till ditt grafikkort (muspekaren är nämligen hårdvaruaccelererad). Prova att installera om/byt ut drivrutinerna eller se om du kan ändra någon "option" som gör att musikpekaren ritas med enbart mjukvara istället.

klart jobbigt när man kommer in på en site där det står babes och man klickar och får upp nåt annat istället :gnissla

låter som graffa drivisar behöver fixas

DrSwizz skrev:
Jag tror att problemet har att göra med drivrutinerna till ditt grafikkort (muspekaren är nämligen hårdvaruaccelererad). Prova att installera om/byt ut drivrutinerna eller se om du kan ändra någon "option" som gör att musikpekaren ritas med enbart mjukvara istället.
Ska göra ett försök nu!

kan meddela att det inte funkade.

Last edited:
MDM skrev:
hade du tappat den i golvet btw? testat å låna en annan mus?
Var arg och slog den lite i bordet för ett tag sen, men det är inget ovanligt. Jag är rätt så säker på att det är det där med grafikkortet. När jag kör mjukvarumus i world of warcraft så försvinner aldrig musen. Jag har försökt slå av hårdvaruaccelererationen i windows också men jag finner den inte. Vet du hur man bör gå tillväga?

honkiie skrev:
Var arg och slog den lite i bordet för ett tag sen, men det är inget ovanligt. Jag är rätt så säker på att det är det där med grafikkortet. När jag kör mjukvarumus i world of warcraft så försvinner aldrig musen. Jag har försökt slå av hårdvaruaccelererationen i windows också men jag finner den inte. Vet du hur man bör gå tillväga?
om du högerklickar på skrivbordet väljer egenskaper och sen fliken inställningar. klicka på avancerat knappen. klicka på felsök fliken och dra ner maskinaccelerationen ett steg. (om du ahr problem, med muspekare).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg