Johan-ST1050
Ny medlem
....eller så var jag bara lika klantig som vanligt. :-(
Typ såhär gick det till. (Hojen är en supersportpreppad Yamaha R6 -00)
Jag drar ut det gamla lamellpaketet där två av lamellerna hade valt att dela upp sig i flera mindre sammanhängade bitar.
Ungefär i denna veva tog en ganska stor bit sin tillflykt ner i öppningen till oljetråget.
Ca 4 cm av en lamell saknas nu. Jag tyckte mig se när den föll...
Så till frågan.
HUR FÅR MAN LOSS DET DÄR DJĤ#¤!¤%#¤¤%##¤&¤%&VLA OLJETRÅGET??? ( Pardon my french! )
Jag har följt haynesboken, tagit bort alla 12 bultar och knackat med gummiklubba. Tråget rör sig lite i sidled när jag ruckar på det men går ta mig tusan inte isär. Det går att få det att glipa lite om jag sätter en kniv(!) i skarven men tar jag bort kniven går det ihop igen.
Och nej, jag har inte provat att boRRa men funderar starkt på det!
Tacksam för stalltips!
Typ såhär gick det till. (Hojen är en supersportpreppad Yamaha R6 -00)
Jag drar ut det gamla lamellpaketet där två av lamellerna hade valt att dela upp sig i flera mindre sammanhängade bitar.
Ungefär i denna veva tog en ganska stor bit sin tillflykt ner i öppningen till oljetråget.

Så till frågan.
HUR FÅR MAN LOSS DET DÄR DJĤ#¤!¤%#¤¤%##¤&¤%&VLA OLJETRÅGET??? ( Pardon my french! )
Jag har följt haynesboken, tagit bort alla 12 bultar och knackat med gummiklubba. Tråget rör sig lite i sidled när jag ruckar på det men går ta mig tusan inte isär. Det går att få det att glipa lite om jag sätter en kniv(!) i skarven men tar jag bort kniven går det ihop igen.

Och nej, jag har inte provat att boRRa men funderar starkt på det!
Tacksam för stalltips!