Hej,
Jag har köpt ett projekt en gsxr 750 -88
Hojen kommer att rulla standard i sommar men på grund av den höga åldern så kommer den förmodligen att behöva andningshjälp i form av respirator över nästa vinter.
Mitt problem nu är att den går sämre än ett lass skit över 7000 rpm.
Med information av den tidigare ägaren så tror jag att det beror på antingen eller båda av följande:
1. Förgasarna är enligt tidigare ägare bytta till gasare från en 1100, har mätt dem det är 36
r CV. Då kommer jag till frågan vad är det för std huvudmunstycken i en 750?
Om gasarna är från en 1100 utan att man bytt munstycken gissar jag att det är för små munstycken då en 1100 suger hårdare, Gången indikerar oxå för små munstycken.
2. Enligt förra ägaren så byttes toppen alldeles inan han sålde den till mig och då har vi det andra scenariot. En av kammarna sitter ett kugg fel. Det är ju inget problem att kolla det, men jag vill ju ändå ha rätt huvudmunstycken i då kanske jag slipper lyfta kåpan igen.
mvh JJ
Jag har köpt ett projekt en gsxr 750 -88
Hojen kommer att rulla standard i sommar men på grund av den höga åldern så kommer den förmodligen att behöva andningshjälp i form av respirator över nästa vinter.
Mitt problem nu är att den går sämre än ett lass skit över 7000 rpm.
Med information av den tidigare ägaren så tror jag att det beror på antingen eller båda av följande:
1. Förgasarna är enligt tidigare ägare bytta till gasare från en 1100, har mätt dem det är 36
Om gasarna är från en 1100 utan att man bytt munstycken gissar jag att det är för små munstycken då en 1100 suger hårdare, Gången indikerar oxå för små munstycken.
2. Enligt förra ägaren så byttes toppen alldeles inan han sålde den till mig och då har vi det andra scenariot. En av kammarna sitter ett kugg fel. Det är ju inget problem att kolla det, men jag vill ju ändå ha rätt huvudmunstycken i då kanske jag slipper lyfta kåpan igen.
mvh JJ
