Munstycken i nya NSR?!

  • Thread starter Thread starter #2
  • Start date Start date

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
Nu har jag sökt och jag har en fråga som inte tagits upp.

Jag undrar om man behöver byta munstycken i NSRen när man
tar bort strypningarna??
 
kolla stiftet är det nästan vitt gå upp 2-3 steg
är det brunt gå upp 1 steg och är det svart ge fan i att gå upp
 
Är det brunt - gå inte upp :O

Vad menas egentligen med 1 steg? 190 till 191, är det ett steg?
Eller är det ett steg av dom som finns typ 190-195?
 
Då jag hade hjoen på service så tyckte dom att jag hade för litet (original) fastän jag kör strypt. Nuförtiden kör jag med 135, funkar riktigt bra.
 
cRoC skrev:
Är det brunt - gå inte upp :O

Vad menas egentligen med 1 steg? 190 till 191, är det ett steg?
Eller är det ett steg av dom som finns typ 190-195?

ÄR DU CP ELLER!!!?? det är jue klart att han ska gå upp om han ska ostrypa den
 
När man säger ORGINAL menar man skicket när den kom ifrån fabriken. Den lär ju knappast strypas där.
 
Hammet skrev:
ÄR DU CP ELLER!!!?? det är jue klart att han ska gå upp om han ska ostrypa den

ÄR DU CP ELLER???!!!!

Så länge hojen inte är strypt i luftburken eller liknande så ska man inte behöva byta munstycke. Det är fortfarande samma luft/bensin blandning hur mycket strypningar det än sitter i insug och utblås.

Har aldrig hört talas om att man skulle bestycka om från fabrik när man stryper. :eek:
Det är endast på mopeder det förekommer där man stryper ner effekten ca: 1/7 av vad den en gång var.
 
NSR skrev:
Då jag hade hjoen på service så tyckte dom att jag hade för litet (original) fastän jag kör strypt. Nuförtiden kör jag med 135, funkar riktigt bra.

Det va du som bänkade din hoj va? Som fick ett finare register med 135 men mer effekt med 130?
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top