Munstyckefråga del 2

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
I min förra fråga undrade jag vart huvudmunstycket sitter, och med eran hjälp fann jag det :)
Nu undrar jag var pilotmunstycket sitter.

Fråga 2: Jag är i full färd med att strypa ur min rs. I en tråd om urstrypning står det bl.a att man ska koppla ihop två kablar, det hade nånting med den variabla avgasporten att göra. Jag finner bara den ena kabeländan, den som, jag tror, går till cdi-boxen. Vart kan den andra vara. Brukar den vara gömd på något ställe? Sitter den fast i någon box eller nåt, som jag kan utgå ifrån för att leta mig fram till den.

Tacksam för svar, men skynda på, har snart kommit fram till hjärnsubstansen med allt kliande! :va :va :va
 
1. Finns lite olika lösningar, men vanligtvis sitter huvudmunstycket fastskruvat i pilotmunstycket
 
ok, tack.
konstigt att jag inte såg det när jag kollade på huvudmunstycket :va

vet ni ngt om kabelhistorian?
 
Du ska klippa en brygga i CDI:n, kolla i trimtråden, ligger som sticky.
 
Solid snake skrev:
Du ska klippa en brygga i CDI:n, kolla i trimtråden, ligger som sticky.

det har jag redan gjort...
jag tänkte koppla in den variabla avgasporten, men jag finner bara den ena kontakten, av två.
 
Färjestad skrev:
ok, tack.
konstigt att jag inte såg det när jag kollade på huvudmunstycket :va

vet ni ngt om kabelhistorian?


ja Den Kabeln som du har hittat (om det är den riktiga då) ska inte kopplas te en annan kabel! den ska kopplas till en guldig rund grej, som sitter till höger om batteriet om jag inte minns helt fel. så var det iaf på min aprilia:D lycka till
 
Jag Lägger till ne grej här! för att hitta den guldiga grejen jag pratar om följder du bara varjen så går till den variabla avgasporten. varjen sitter in i cyllindern över avgasräret där det går in i cyllen, alltså över cyllinderns utblås följ denna varjen ända från cyllindern till den guldiga bollen.. varjen går alltså från cylinder till den guldiga grejen som kabeln ska kopplas in i :D så!
 
gasgas_johan skrev:
ja Den Kabeln som du har hittat (om det är den riktiga då) ska inte kopplas te en annan kabel! den ska kopplas till en guldig rund grej, som sitter till höger om batteriet om jag inte minns helt fel. så var det iaf på min aprilia:D lycka till

ok tack, ska kolla. Vad hade du för årmodell?
 
Färjestad skrev:
det har jag redan gjort...
jag tänkte koppla in den variabla avgasporten, men jag finner bara den ena kontakten, av två.

Inte tänkt på att den andra nåste gå från avgasporten?
Bara mina två flugor i en ladgård..
 
prulle skrev:
Inte tänkt på att den andra nåste gå från avgasporten?
Bara mina två flugor i en ladgård..

vet ej vad en variabel avgasport är, eller var den sitter. :gnissla
 
Färjestad skrev:
vet ej vad en variabel avgasport är, eller var den sitter. :gnissla

Det är den du ska koppla in, kommer gå mycket bättre på låga varv och ha mer register, förmodligen så går den fortare också.
 
Sjävla avg porten sitter ovanför utblåset, på cylindern.
Solinioden (stavning? Motorn till porten iaf..) kommer du till om du följer vajern från avg porten.
 
Har inte funnit den än :( men jag lägger upp några bilder snart så ni kan visa.

kan det vara nåt här?
 

Bifogat

  • Bild 011.jpg
    Bild 011.jpg
    112.8 KB · Visningar: 82
Last edited:
Färjestad skrev:
Har inte funnit den än :( men jag lägger upp några bilder snart så ni kan visa.


Här är en bild på själva motorn till avgasporten, dvs den GULDIGA saken. Den kabeln som jag ringat in är den du ska koppla ihop med den andra änden som du hittat. :tummenupp


Denna saken sitter till höger om batteriet och är inte alls svår att hitta.

Lycka till!
 

Bifogat

  • Aprilia%20RS125%201998%2Bworkshp%20manu(128).JPG
    Aprilia%20RS125%201998%2Bworkshp%20manu(128).JPG
    30.2 KB · Visningar: 75
Färjestad skrev:
Har inte funnit den än :( men jag lägger upp några bilder snart så ni kan visa.


Du har ingen avgasport!
Det kan jag konstatera.

Jag vet inte hur man gör men det ska gå att göra så att porten är öppen hela tiden men det får någon annan svara på.
 
Svanen skrev:
Du har ingen avgasport!
Det kan jag konstatera.

Jag vet inte hur man gör men det ska gå att göra så att porten är öppen hela tiden men det får någon annan svara på.

Någon annan! säg hur man ska göra!
hojen är så slö så jag nästan gråter :(
 
Snubbben skrev:
Ser jag fel eller har inte han äns någon "avgasportsventil"?

Tycker inte heller det ser ut som han har någon :S min satt där rakt över avgasröret men det gör ju inte hans
 
Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Back
Top