Munstycke till Husqvarna SM 125

zamina

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
Husqvarna SM 125 -07
Tjena, hade tänkt och byta munstycke på husqvarnan men jag vet inte vad som sitter på och vad som man ska köpa? Munstycke till förgasaren då alltså tror jag... :)

Det går inte säga på rak arm vad du ska ha för munstycke.
Kolla hur hojen går nu. går den för snålt gå upp några storlekar isf, och går den för fett gå ner några storlekar.. ;)

Edit: Är hojen helt org eller ostrypt? isf kan kanske någon som ägt en sån ge dig en bra riktlinje vad som ska sitta i din hoj ;)

Last edited:
Hm okej tack! :D den har ganska bra acceleration men den blir seg uppåt 90, känns inte heller som att den varvar ut riktigt... jag har tagit bort strypningen som sitter i början av kröken, så ett original rör utan strypning. Vet du om det finns någon mer strypning? :)

Att köpa nytt munstycke är ju inte något sorts "trim" såvida din motorcykel inte går för fett eller för magert, så om du inte har några problem så är det ju bara dumt att köpa nytt. Går hojen för magert (avgasknallar, ljust/vitt tändstift) = köp större munstycke. För fett (blöddrar och kan upplevas seg som du säger, svart/mörkt stift) = köp mindre munstycke.

Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad