Munstycke ostrypt TZR

Awweboy

High Pressure Intercooled Turbo Perfo...
Gick med
12 Aug 2004
Ort
Utanför Växjö (Småland)
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
Hejsan!

Undrar bara vad ni rekommenderar för munstycke när man kör ostrypt TZR? Funkar det att köra på original (180) eller ska man öka något? Hur har ni gjort, ni som dragit era strypningar?

Självklart så vet jag att det bara är att varva ut han på 2:an - 3:an och kolla stiftet. Men innan så tror jag han fick för möe olja och då justerade jag oljepumpen och satte dit original munstycke (det satt ett 200 på) för hojjen är ju ostrypt, men den gick inte så bra innan...

SÅ, vad kör ni med ostrypta TZR:er med för munstycke så man vet var man ska börja testa?

Tack!
 
Awweboy skrev:
Hejsan!

Undrar bara vad ni rekommenderar för munstycke när man kör ostrypt TZR? Funkar det att köra på original (180) eller ska man öka något? Hur har ni gjort, ni som dragit era strypningar?

Självklart så vet jag att det bara är att varva ut han på 2:an - 3:an och kolla stiftet. Men innan så tror jag han fick för möe olja och då justerade jag oljepumpen och satte dit original munstycke (det satt ett 200 på) för hojjen är ju ostrypt, men den gick inte så bra innan...

SÅ, vad kör ni med ostrypta TZR:er med för munstycke så man vet var man ska börja testa?

Tack!

Hade 180 på min strypt och ostrypt, nu har jag 220 med koniskt luftfilter. Funkar jättebra! :tummenupp
 
niklas_gripen skrev:
Hade 180 på min strypt och ostrypt, nu har jag 220 med koniskt luftfilter. Funkar jättebra! :tummenupp
Själv kör jag på 250 men ska byta ner mig till 240 när ja skruvar med hojen nästa gång förmodligen idag elr imon...ska byta drivpaket idag med...
 
zpeppy skrev:
Själv kör jag på 250 men ska byta ner mig till 240 när ja skruvar med hojen nästa gång förmodligen idag elr imon...ska byta drivpaket idag med...

jo fast du kör ju den nya modellen av tzr! :tungan

eller är det precis samma? :va
 
original är vad som ska vara i när den är ostrypt.. att det är original i de strypta är för att de inte bestyckat om när de strypt ner. ska de vara så svårt.. :4skrika
 
philsson skrev:
original är vad som ska vara i när den är ostrypt.. att det är original i de strypta är för att de inte bestyckat om när de strypt ner. ska de vara så svårt.. :4skrika
hehe ok...är de därför man bestyckar om när man ostryper den...?
 
zpeppy skrev:
hehe ok...är de därför man bestyckar om när man ostryper den...?
åh !.. fatta.. vi säger att allt är bra till att börja med.. sen ska någon strypa hojen. Vad gör han?. jo han sätter en ful bricka i utblåset. Tror du han bestyckar om?. I de flästa fallen NEJ!. alltså är den fortfarande inställd för ostrypt. så jag menade. Inte ofta hojar är ombestyckade när de stryps ner.
 
zpeppy skrev:
Den skar väll med har ja för mig.....?

Sen så händer sådana saker som att till exempel kolvar nyper trots rätt bestyckning och det var nog i mitt fall dags och byta kolv helt enkelt. :död
 
niklas_gripen skrev:
Sen så händer sådana saker som att till exempel kolvar nyper trots rätt bestyckning och det var nog i mitt fall dags och byta kolv helt enkelt. :död
Ok...men jag håller på och bestyckar om min nu, men den vill inte gå bra, vet inte riktigt vad ja ska göra men ja ska testa o sätta en distans mellan luftfiltret och fuggen...sen ska ja väll leka lite med nålen, de går nog tillslut...
 
zpeppy skrev:
Ok...men jag håller på och bestyckar om min nu, men den vill inte gå bra, vet inte riktigt vad ja ska göra men ja ska testa o sätta en distans mellan luftfiltret och fuggen...sen ska ja väll leka lite med nålen, de går nog tillslut...

Vad har du gjort på hojen eftersom du är tvungen att bestycka om? Koniskt luftfilter? effektavgassystem?
 
zpeppy skrev:
Öppet filter...låter sketagött nu!....:D

Har också koniskt luftfilter...håller med, låter finfint!
Fast bensinförbrukningen är ju också lite högre.. :(
Med tanke på bensinpriserna nu så. :huvet
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top