Munstycke ? Husaberg

Supermoto skrev:
Tycker detta låter jättekonstigt. Den _borde_ enligt mig gå supersnålt med originalnål och så små munstycken. Jag stoppade i ett 200 tillsammans med en annan nål (200 kräver annan nål) igår på inrådan av killarna på utvecklingen. Får se hur det blir när jag fått prova den lite. Startade iaf jättelätt och jag märkte inget konstigt på den lilla provturen på 400m jag gjorde. Kör Akra helsystem.


Ja, det känns som om det vore rimligt att gå upp i MJ och kanske även PJ när man hänger på ett FP system, men den går j....igt mkt bättre nu, jämn genom hela registret när det är varm. Den går som en påse skridskor när den är kall dock men det brukar inte vara så länge ;).


//Hinken
 
Supermoto skrev:
Tycker detta låter jättekonstigt. Den _borde_ enligt mig gå supersnålt med originalnål och så små munstycken. Jag stoppade i ett 200 tillsammans med en annan nål (200 kräver annan nål) igår på inrådan av killarna på utvecklingen. Får se hur det blir när jag fått prova den lite. Startade iaf jättelätt och jag märkte inget konstigt på den lilla provturen på 400m jag gjorde. Kör Akra helsystem.

Vad är de största skillnaderna mellan 04/05? Cylindervolym/slag vet jag. Andra kammar? Har förgasaren ändras något? Kan det verkligen vara sån skillnad?
 
herriherri skrev:
Ja, det känns som om det vore rimligt att gå upp i MJ och kanske även PJ när man hänger på ett FP system, men den går j....igt mkt bättre nu, jämn genom hela registret när det är varm. Den går som en påse skridskor när den är kall dock men det brukar inte vara så länge ;).


//Hinken
Jag gick ju upp massor på MJ men ner ett snäpp på PJ. FCRn kräver dock nålbytet oxå för att klara av så stort MJ jag kör med nu. Nåt var tvunget att göras eftersom den gick toksnålt med originalbestyckningen. Har du kollat air/fuel eller vad det heter med "lilla" bestyckningen??


Basse skrev:
Vad är de största skillnaderna mellan 04/05? Cylindervolym/slag vet jag. Andra kammar? Har förgasaren ändras något? Kan det verkligen vara sån skillnad?
-16cc på min så det borde inte spela nån större skillnad...

Ska försöka bänka snarast och få svar på hur min går efter ombestyckning.
 
Supermoto skrev:
Jag gick ju upp massor på MJ men ner ett snäpp på PJ. FCRn kräver dock nålbytet oxå för att klara av så stort MJ jag kör med nu. Nåt var tvunget att göras eftersom den gick toksnålt med originalbestyckningen. Har du kollat air/fuel eller vad det heter med "lilla" bestyckningen??

Jag har ju bara killen med dynojetbänken att lysna på. Det är lite svårt att kolla vad det är för blandning man får utan rätt utrustning men han sa att den fortfarande gick lite fett för att det var bra för motorn.
Bonusen nu är ju att den drar typ hälften så mkt soppa. 12 pix litern är ju semikul.

//Hinken
 
Back
Top