Munstycke Honda CBR125-04

SwEriik

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Honda CBR125-04
Hej! Jag har en Honda CBR125 årsmodell -04. Jag har bytat till ett effektavgassystem men har tappat lite effekt på höga varv, så ska byta till ett lite större munstycke, har letat på olika hemsidor och frågat Honda och en del andra firmor men alla säger att dem inte har och kan inte beställa, så till min fråga.

Vet någon var man kan köpa eller beställa munstycke till en Honda CBR125 ? :confused:

Munstyckets diameter är 7mm och det är en Keihin VK 28 förgasare

Det borde vara tvärtom, i och med att det är kallare här än i de flesta länder i världen.

Om den får mindre bensin så blir den väl varmare? Mer bensin så blir den kallare. Jag har för mig att det är så och då stämmer påståendet att man brukar köra större utomlands? :confused:

Om den får mindre bensin så blir den väl varmare? Mer bensin så blir den kallare. Jag har för mig att det är så och då stämmer påståendet att man brukar köra större utomlands? :confused:

Ja det är väl generellt sant, men varmare = mindre syre och då behöver man mindre bensin för att få samma förhållande mellan bensin och syre
Eller tänker jag fel?

Ja det är väl generellt sant, men varmare = mindre syre och då behöver man mindre bensin för att få samma förhållande mellan bensin och syre
Eller tänker jag fel?

Nopp, du tänker nog rätt :)

jo men det jag mena med mitt svar var att det är kallare i luften = mer syre i luften per kubikcentimeter. Med andra ord bör det vara större munstycke i sverige, handlar inte om någon stor skilnad.

Last edited:
118 med 7mm diameter sitter det orginal i min, dock så säger honda åf att det kan skilja från hojj till hojj.

/ Gustavsson

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...