Munstycke Dellorto

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tjoo!

Nu är det så att jag behöver ett 137 munstycke till min Dellorto förgasare, Och det som inte är lika roligt är att jag hittar inga som säljer dessa. Jag har ringt till ebos, addemoto, lillemans, mchuset, sulas mc osv osv men ingen verkar ha ett sånt här munstycke. Så nu undrar jag om det finns någon som kanske vet (har nån aning) om var jag kan få tag i detta munstycke.

Tacksam för svar!!

//Patrik

Testat Beviks i Linköping?

När jag hade min 125:a letade jag också efter den storleken, de enda som kundes tänkas ha det är sulas men dom har du ju redan kollat med. Det är rätt jobbigt o jaga rätt på de där små munstyckena.

Vanish skrev:
Testat Beviks i Linköping?

När jag hade min 125:a letade jag också efter den storleken, de enda som kundes tänkas ha det är sulas men dom har du ju redan kollat med. Det är rätt jobbigt o jaga rätt på de där små munstyckena.

Fick du tag i den storleken då? Inte något du har över nu när du sålt 125an? :hihi

Ska höra med Beviks.. Tackar..

Padde skrev:
Fick du tag i den storleken då? Inte något du har över nu när du sålt 125an? :hihi

Ska höra med Beviks.. Tackar..

Jag kommer inte ihåg om den fanns men jag beställde inte den då jag inte trodde jag behövde den. Skickade med alla munstyckena till nye ägaren! Lycka till iaf :tummenupp

munstycke 137

Tjabba !
om du letar efter ett munstycke som är större än det du har
så är problemet lätt o lösa,gå till en urmakare o be dom "borra" upp munstycket,Dellorto har nämligen alltid haft millimeter i sina siffror så vitt jag vet, du vill alltså ha ett munstycke på 1,37mm så be urmakaren o fixa det.

annars så kan du kolla med BISCAYA MOTOR RACING AB i alingsås eller så ringer du till Italia Bike Center i Arboga Tel:0589/138 30

mvh // Jocke

Padde skrev:
Tjoo!

Nu är det så att jag behöver ett 137 munstycke till min Dellorto förgasare, Och det som inte är lika roligt är att jag hittar inga som säljer dessa. Jag har ringt till ebos, addemoto, lillemans, mchuset, sulas mc osv osv men ingen verkar ha ett sånt här munstycke. Så nu undrar jag om det finns någon som kanske vet (har nån aning) om var jag kan få tag i detta munstycke.

Tacksam för svar!!

//Patrik

Anton_Ljunghusen skrev:
kolla med hojmc i linköping

Japp ringde dom nu dom verkade kunna fixa hem, dom ska ringa mig imorrn och ge besked.

Hoppas nu verkligen dom kan fixa, Har ju ringt runt massor nu.

Tackar.

jocke i köping skrev:
Tjabba !
om du letar efter ett munstycke som är större än det du har
så är problemet lätt o lösa,gå till en urmakare o be dom "borra" upp munstycket,Dellorto har nämligen alltid haft millimeter i sina siffror så vitt jag vet, du vill alltså ha ett munstycke på 1,37mm så be urmakaren o fixa det.

annars så kan du kolla med BISCAYA MOTOR RACING AB i alingsås eller så ringer du till Italia Bike Center i Arboga Tel:0589/138 30

mvh // Jocke

Tackar för det tipset kan inte hojmc fixa så blir ju detta perfekt.

Biscaya hade inte.

//Padde

Padde skrev:
Tjoo!

Tacksam för svar!!

//Patrik

Ring till mohlins i kristianstad han kan lätt fixa!

Alex.J skrev:
Ring till mohlins i kristianstad han kan lätt fixa!

GAH! Hojmc kunde inte fixa och mohlins var osäkert, Han skulle kolla upp det. Angående med att borra upp munstycken snackade jag lite med en mc affär om och det var tydligen inte rekomenderat att göra.

Inget som har nån aning om nått annat ställe?

Anton_Ljunghusen skrev:
Då är det ju standard? Bara beställa hem vilket skit som helst som är på 6mm?

Alså nu tar vi det lilla lugna, Nu blandade jag ihopa det.

Jag ska ha tag i ett munstycke som är-

6mm, Storlek 137, Till Dellorto.

Vad det är för gänga vet jag inte.

:)

Last edited:
Padde skrev:
:)

Vem borrade upp det till dig? En urmakare som han sa eller?
Nä, jag "borrade" själv. Gjorde så för att jag inte visste vilken storlek jag behövde. Jag "slipade" med en 1mm borr och testade munstycket efter varje "slipning" tills motorn fick rätt blandning. Blir en del testande, men går nog betydligt snabbare än att beställa och testa, beställa och testa o.s.v.
Dimensionen är angiven i 100 dels mm på dellortomunstycken, så om urmakare kan borra med rätt dimension funkar det ju.

Last edited:
Hmmm !
det säger dom bara för att dom inte vet att urmakare har riktiga precitionsverktyg ,,, jag fick 3st munstycken uppborrade på 80-talet av den för mig lokale urmakaren och det blev perfekt,dom tolkar hålet så det blir perfekt,
annars ! kollade du med Italia Bike Center ? om inte , gör det.

// Jocke

Padde skrev:
GAH! Hojmc kunde inte fixa och mohlins var osäkert, Han skulle kolla upp det. Angående med att borra upp munstycken snackade jag lite med en mc affär om och det var tydligen inte rekomenderat att göra.

Inget som har nån aning om nått annat ställe?

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa