Multiverktyg/liten verktygsats?

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Har ingen original verktygsats till hojen (Hornet 900 -03:a) för jag köpte den beggad och han hade inte kvar den!

Dessutom sitter det en undertail på som inte lämnar så mycket förvaringsplats under sitsen, men tänkte kanske att man skall ha nått verktyg med sig iallafall!

Så, har ni några tips om vad för liten verktygsats eller kanske nått multitool som har de "funktioner" som kan tänkas behövas som kan funka?

/Jocce

Mobben!

Ingen ide att släpa med sig något om du inte kan ta med en hel verktygssats, du kommer ändå inte veta vad som pajar.

/Fredde

Mobben!

Ingen ide att släpa med sig något om du inte kan ta med en hel verktygssats, du kommer ändå inte veta vad som pajar.

/Fredde

Nja, kanske är lite så, men lixom nått för o fixa lite småprylar, tillfälliga grejer för o ta sig hem, snackar inte direkt om att ha grejer för att plocka isär motorn med mig...

/Jocce

Köp en Gerber eller Leatherman o skaffa nån bitshållare till.

Då kan du slänga på hylsor,inkant och skruvmejslar av stabilare sort.

Bakaxelmutter,12 och 14 är dock bra att ha med i stabilare utförande.

Då kan du fixa de mesta.

Nja, kanske är lite så, men lixom nått för o fixa lite småprylar, tillfälliga grejer för o ta sig hem, snackar inte direkt om att ha grejer för att plocka isär motorn med mig...

/Jocce

I så fall:

10, 12, 14, 15, 17 blocknycklar
PH2 skruvmejsel
Tänstiftshylsa
Hylsa till bakhjulet
3, 4, 5mm insex

/Fredde

I så fall:

10, 12, 14, 15, 17 blocknycklar
PH2 skruvmejsel
Tänstiftshylsa
Hylsa till bakhjulet
3, 4, 5mm insex

/Fredde

Blocknycklarna kan man väl ersätta med en skiftnyckel (JA jag vet att man SKA ha blocknyklar för o inte sabba, men man kan juh inte ha hela verkstan med sig som sagt!)

Letar efter liknande det du beskrivit i ett färdigt kitt, gärna i nån smidig låda/väska!

/Jocce

Blocknycklarna kan man väl ersätta med en skiftnyckel (JA jag vet att man SKA ha blocknyklar för o inte sabba, men man kan juh inte ha hela verkstan med sig som sagt!)
Nej.

Letar efter liknande det du beskrivit i ett färdigt kitt, gärna i nån smidig låda/väska!
/Jocce

Köp en original verktygssats, den är som gjord för dej. ;)

/Fredde

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage