Mulligare ljud

alar

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Suzuki TU250X
Trots att jag fyllt 63 så är jag fortfarande lite barnslig. Skulle vilja att det låter lite mer om min hoj. Har en ljuddämpare som ser ut som en tratt. Vad brukar finnas inne i sådana? Något som man enkelt kan avlägsna och därmed få ett mäktigare ljud?
/Alar

Öppna och se? =) Prova dig fram bara.. Risken finns att den går sämre om du tar ut innanmätet, men det vet du inte förrän du provat!

alar skrev:
2411142 Trots att jag fyllt 63 så är jag fortfarande lite barnslig. Skulle vilja att det låter lite mer om min hoj. Har en ljuddämpare som ser ut som en tratt. Vad brukar finnas inne i sådana? Något som man enkelt kan avlägsna och därmed få ett mäktigare ljud?
/Alar

om du öppnar en tratt dämpare helt låter de inte gulligt o de gör inte touring.se universal heller så jag tycker du ska slå till på en sån för en 500ing.
den där tsu,n el va de va så är väl en enstånka?
isf bestycka om samtidigt så ska du se att den gå bättre oså :tummenupp

alar skrev:
2411142 Trots att jag fyllt 63 så är jag fortfarande lite barnslig. Skulle vilja att det låter lite mer om min hoj. Har en ljuddämpare som ser ut som en tratt. Vad brukar finnas inne i sådana? Något som man enkelt kan avlägsna och därmed få ett mäktigare ljud?
/Alar

Fördelen med att vara man är att man aldrig behöver bli vuxen och som sådan är allt som låter o smäller skitkul.
Testa o skruv loss tratten, är den flitigt använd lär den va ganska tom annars e det bara o rycka ur ullen..
Funkar inte det kan du reta upp frugan...mäktigare ljud än så får man inte...:näsblod :D :D :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg