Mugello

fler foto

Last edited:
fotos..

Last edited:
ännu fler foto.. :)

Last edited:
bilder..

Last edited:
fler..

Last edited:
Oscar, vem ringde du till på gridden?? :)

Last edited:
Det var ett riktigt grymt race! Satt på spänn hela tiden! Synd om Setes lilla tå .. fast han kör riktigt grymt o snabbt... men måste klara prestera längre i rejset.

gthyni skrev:
2214345 vilken trend?
sanningen är att Hayden tappade VM-ledningen igår
Sant, men om han fortsätter att ta pallplatser i alla race så tror jag att han vinner totalt.
oFFkeFF skrev:
2214346 Trenden för Hayden är ju på väg nerför, nu tappade han VM-ledningen till en kille vunnit race på egen hand. Dessutom är Rossi på väg tillbaka.
Pedrosa är inte förnedrad, han kör fortfarande sin första säsong, vill du jämföra talang kan du ju jämföra Haydens första säsonger med Pedrosas första sex race, där man ganska tydligt ser vem det är som äga vem. Min gissning är att det här är enda året som Hayden kommer vara försteförare i repsol, från och med nästa år och 800cc, kommer Pedrosa vara den man satsar hårdast på.
Jag ville inte jämföra talang, Butter är en supertalang, bara poängtera det orimliga i ditt resonemang om att Hayden blivit ifrånåkt när han bara är 7/10 efter Rossi och Butter oändliga 2 sekunder efter.

Angeånde vem som blir försteförare nästa år i HRC kan vi väl, som vanligt, bara spekulera men fakta är ju att Butter åker på en specialversion av 05:an och troligtvis inte utvecklat någonting på 06:an.
Hur bra Butter är på att utveckla en hoj har jag ingen aning om men blir han försteförare nästa år kan man ju tolka det som att HRC tror att han kommer att göra ett bättre jobb än vad Hayden gjort i år.

några foto till.

Last edited:
fler..

Last edited:
sandstream skrev:
2214460 Sant, men om han fortsätter att ta pallplatser i alla race så tror jag att han vinner totalt.
Jag ville inte jämföra talang, Butter är en supertalang, bara poängtera det orimliga i ditt resonemang om att Hayden blivit ifrånåkt när han bara är 7/10 efter Rossi och Butter oändliga 2 sekunder efter.

Angeånde vem som blir försteförare nästa år i HRC kan vi väl, som vanligt, bara spekulera men fakta är ju att Butter åker på en specialversion av 05:an och troligtvis inte utvecklat någonting på 06:an.
Hur bra Butter är på att utveckla en hoj har jag ingen aning om men blir han försteförare nästa år kan man ju tolka det som att HRC tror att han kommer att göra ett bättre jobb än vad Hayden gjort i år.

Utveckla hoj? Det är faktiskt inte förarnas jobb särskilt mycket. Deras jobb är att förmedla vad de upplever med hojen, så att testförare/ingenjörer kan ta fram saker och förbättra hojarna ytterligare. Ibland får de även testa ut saker som ingenjörerna tror är en bra grej.

Hayden blev inte totalt avhängd, men precis som vanligt, kunde han inte ta ledningen och gå först i mål. Han klarar helt enkelt av att hänga på Rossi, men sällan att köra ifrån honom. Eller han klarar av att hänga på ledaren av racet, men inte köra ifrån denne.

sandstream skrev:
2214460 Sant, men om han fortsätter att ta pallplatser i alla race så tror jag att han vinner totalt.

Pedrosas utveckling av Hondan i 250 var ju si sa dar. Innan Pedrosa kom upp till 250 var det i princip Apriliacup.
Hayden tappade ledningen i VM och han kommer inte fa tillbaka den mycket mer och till 2007 ar Pedrosa nr1 i Repsol teamet, det kan jag satta 1000 spann pa.

oscar skrev:
2214089 Så länge hojen funkade som den skulle så förbättrade sig Niclas hela tiden, och om den inte hade strejkat så hade han garanterat gett haschbrännaren en match!
Trist for Nicklas och sa javla tradigt att se Haschbrannaren pa den hojen for Fredde skulle gjort ett mycket battre jobb. :mad:

oFFkeFF skrev:
2214646
Han klarar helt enkelt av att hänga på Rossi, men sällan att köra ifrån honom.
Men å andra sidan,hur många i startfältet gör det egentligen?

oFFkeFF skrev:
2214646 Utveckla hoj? Det är faktiskt inte förarnas jobb särskilt mycket. Deras jobb är att förmedla vad de upplever med hojen, så att testförare/ingenjörer kan ta fram saker och förbättra hojarna ytterligare. Ibland får de även testa ut saker som ingenjörerna tror är en bra grej.
Kanske uttryckte mig oklart men det du beskriver ovan är vad jag kallar för att utveckla hojen, dvs det jobb som föraren gör.
Hayden är väl den som får prova alla nya grejer och säga bu eller bä.
oFFkeFF skrev:
Hayden blev inte totalt avhängd, men precis som vanligt, kunde han inte ta ledningen och gå först i mål. Han klarar helt enkelt av att hänga på Rossi, men sällan att köra ifrån honom. Eller han klarar av att hänga på ledaren av racet, men inte köra ifrån denne.
Inte många som lyckas köra ifrån Rossi om han är frisk och hojen hel (har dock hänt).
Men jag kan hålla med om att Hayden inte är någon Doohan-typ som sticker iväg och lämnar de andra en bra bit bakom.
Gustav O skrev:
Hayden tappade ledningen i VM och han kommer inte fa tillbaka den mycket mer och till 2007 ar Pedrosa nr1 i Repsol teamet, det kan jag satta 1000 spann pa.
Om du får rätt så betalar jag dig för kommande lackarbeten och om du har fel så lackar du gratis.
Vad tror du om det? :D

Är det inte lite märkligt att Rossi kör med Tobaksreklam på stället?

Trodde inte man fick ha det....

Capirex har ju bara färgerna, inte namnet :va

/A

Edit: Typ såhär?

Bifogat

• reklam.jpg
    reklam.jpg
    124.9 KB · Visningar: 38
Webspy skrev:
2215537 Är det inte lite märkligt att Rossi kör med Tobaksreklam på stället?

/A

Edit: Typ såhär?

Förbud mot tobaksreklam slopat

FIA har meddelat att man slopar förbudet mot tobaksreklam inom motorsporten. Förbudet kom till i oktober 2000 och skulle träda i kraft i oktober 2006, samtidigt som förbudet mot tobaksreklam inom EU skulle träda i kraft. I februari beslutade EU att tidigarelägga förbudet till juli 2005, vilket ledde till reaktioner från FIA.

Enligt FIA upphäver man förbudet på inrådan av sina jurister. Det påstås vara oklart huruvida FIA har rätt att utfärda ett förbud mot tobaksreklam, och detta skulle vara anledningen till att förbudet ersätts med en rekommendation till arrangörer och tävlande att upphöra med all form av tobakssponsring från och med den 1 oktober 2006

Kan ju vara en förklaring till att vissa arrangörer/förare/team gör olika val :)

För eller emot tobakreklam..väcker gamla minnen iallafall :tummenupp

mer tobak!!

Bifogat

• 28019.jpg
    28019.jpg
    29.8 KB · Visningar: 33
  • 28017.jpg
    28017.jpg
    42.9 KB · Visningar: 39
  • 28034.jpg
    28034.jpg
    17.3 KB · Visningar: 36
  • 28049.jpg
    28049.jpg
    33.1 KB · Visningar: 33
  • 28051.jpg
    28051.jpg
    35.9 KB · Visningar: 47
  • 28075.jpg
    28075.jpg
    34.5 KB · Visningar: 30
Webspy skrev:
2215537 Är det inte lite märkligt att Rossi kör med Tobaksreklam på stället?

I år sponsrar väl Marlboro Ducati utan att de behöver ha ha Marlboro skrivet någonstans!? De har loggan utan text och kör i deras färger. För att skryta om att deras varumärke i princip består av färgerna vitt och rött?? Ingen kan stoppa det...

/Joakim

lite till bara...

Bifogat

• PNagyLucky.jpg
    PNagyLucky.jpg
    48.1 KB · Visningar: 56
  • pg%20135.jpg
    pg%20135.jpg
    15 KB · Visningar: 175
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...