Video Mugello 2012 med F042an

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
Vi var ett gäng som besökte Mugello. Fantastisk och helt otroligt vilken bana. Det är bara att kapitulera inför denna mäktiga anläggning. Två mil norr om Florens i norra Toscana ligger en av världens bästa roadracing banor. Tre dagar i april med både regn och sol. Fredag och senare delen av lördagen var det torrt och slicks på F042an. Lördag förmiddag och söndag regn och mycket blött. Fick prova hojen med regndäck på och tassade runt försiktigt. Passade på att filma lite med nya GoPro videokameran när det var torrt. Funkade bäst med 127 graders vinkel, 170 är för mycket fisköga. Håll till godo.

Dom 85 bakhjulshästarna gjorde sitt jobb.

mugello1000.jpg

Så rena, snygga spår du lägger!
Du är en av de där som inte ser ut att köra snabbt men där varvtiderna talar sitt eget språk, va'?

Så rena, snygga spår du lägger!
Du är en av de där som inte ser ut att köra snabbt men där varvtiderna talar sitt eget språk, va'?

Tack. Med tanke på banan med en otroligt lång raksträcka så var tiderna ok. Ett par sekunder efter BMW 1000rr och Ducati 1198 som jag brukar hänga med hemma på små svenska banor. Sedan kör jag med 127 graders vinkel i objektivet och inte 170 som är standard på dylika kameror. Detta gör att det ser långsammare ut. Ett fisköga objektiv gör att framförvarande kommer upp snabbare när man kommer ikapp dom.

ps F042an har 85 hk och väger 143 kg utan bensin, men ett mycket bra chassie.

Last edited:
Detta går inte så fort i regnet men lyssna på ljudet när jag är ensam på Mugello. Ducatimotorn låter över nejden.

Vad är det för motor och chassi i en sådan där? Är det hemmasnickrat eller är det baserat på existerande grejer den Ducce?

Vad är det för motor och chassi i en sådan där? Är det hemmasnickrat eller är det baserat på existerande grejer den Ducce?

Just denna är byggd på en Ducati 1000DS men idag skulle jag använda En 1100 evo motor som är starkare och 5 kg lättare. Du kan läsa mera på min blogg F042.blogspot.com och på www.nfracing.se

Just denna är byggd på en Ducati 1000DS men idag skulle jag använda En 1100 evo motor som är starkare och 5 kg lättare. Du kan läsa mera på min blogg F042.blogspot.com och på www.nfracing.se

Kikade lite på din blogg - jag har inte sett någon kommentar på hur du tycker fjädringen fungerar efter att Jocke ordnat med den?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!