Mtt Y2k

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Jag såg ett tv program ikväll som handlade om motorcyklar. Såg nog en av världens dyraste hojar i det programmet. 185 000 dollar kostade den. MTT Y2K heter den och bara motorn väger 62 kg, 320 HK.

Någon som känner till hojen?

Fick väl ett visst vill ha begär!
 
Last edited:

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
rSEXa skrev:
Jag såg ett tv program ikväll som handlade om motorcyklar. Såg nog en av världens dyraste hojar i det programmet. 185 000 dollar kostade den. MTT Y2K heter den och väger bara 62 kg, 320 HK.

Någon som känner till hojen?

Fick väl ett visst vill ha begär!


Programmet diskuteras här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=103169 Håller med dig! Den var riktigt riktigt häftig, turbinmotor, WOW!
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Är det bara jag som ogillar den?? tycker inte riktigt det känns som en riktig hoj o dessutom är den apful!
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har en kompis med en blackbird med 300hk och den ar snygg! kp2yk-ugly ar dessutom ful som fan..320hk ar det nåt at skryta av i dessa turbo tider?.....
 

JohnT

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Esbo, Finland
Hoj
GSX-R 1000 K5
Y2K = ful som fan, hanterar inte väl på annat än raka, bränner bilarna bakom om de inte håller sig på avstånd.. rolig gimmick men inget att ha i stallet.

Arctic#1 skrev:
Har en kompis med en blackbird med 300hk och den ar snygg! kp2yk-ugly ar dessutom ful som fan..320hk ar det nåt at skryta av i dessa turbo tider?.....
turbinmotorn kan man inte riktigt jämföra rakt till vanliga bensinmotorer, den har helt annorlunda vridmoment.
 

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Ort
C:\Skåne\Klippan
Hoj
Söker 125a, pma
kiwimaddog skrev:
Är det bara jag som ogillar den?? tycker inte riktigt det känns som en riktig hoj o dessutom är den apful!

Nej, tycker oxo den e extremt ful, och jag tror inte de e mycket till körupplevelse, förutom att de kanske är lite av en upplevelse att vara uppe i typ 400 km/h.
 

EisernPferd

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Avliden
Hoj
2006 blir det höjj helvete
är det bara jag som flummar nu eller hette inte den hojen maxturbine o kostade 8mille för ett tag sen. kämpeful är den dock. skulle dock va ballt o ha en med minst en 1000 hästars turbin på + efterbrännkammare, så det blir lite action i bilkön efter
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top