Mt60

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Tjena, har en ny KTM 660 med original Pirelli MT60RS på än så länge. De är ju rätt mönstrade och ganska hårda (?) så frågan är kort och gott hur funkar de på en vanlig roadracingbana? Ska prova nästa vecka men kan ju va kul att ha en aning innan. Har inte släppt för mig nåt vidare på gata iaf.

henq skrev:
Tjena, har en ny KTM 660 med original Pirelli MT60RS på än så länge. De är ju rätt mönstrade och ganska hårda (?) så frågan är kort och gott hur funkar de på en vanlig roadracingbana? Ska prova nästa vecka men kan ju va kul att ha en aning innan. Har inte släppt för mig nåt vidare på gata iaf.

nja..funkar sådär...mycke bättre med sporthojsdäck :rolleyes:

hyffsat fäste men jag tyckte man kände varje knöl som bump bump bump i kurvorna o jag bara satt o vänta på ett släpp men de hände inte....fast jag la inte ner sååå mycke då..
har sporthojsdäck nu= känns stabilare iaf :tummenupp

henq skrev:

Tyckte det var ok fäste men när dom släpte så släpte dom fort!
Vet ej vad du ska köra på för banac. Körde med min på en go- cart bana och man fick ju en uppfattning hur kul det var med motard...

ska du köra mycket lite grus så tycker jag du ska kränga på metzler rennsport.
Funkar hyffsat på grusvägar också.

Har alltid kört med sporthojsdäck innan men det är ju kapitalförstöring att inte köra slut på dessa MT60. Verkar ju som om det går att ta ut dem på bananen, jag menar alltså typ Kinnekulle, Falken och Anderstorp (touring :). Gokartbana hade ju varit kul men det enda jag kört är volvo-banan i Göteborgs hamn :yoparty Hur kul som helst. :banana

knappast tillåtet tyvärr, senast vi var där (förra året) kom en vakt och glodde strängt på oss :fatta!
fin bana annars, bra asfalt och kurvig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...