Video MT-09 på ett lite annorlunda vis ! "sjuka fransmän"

Deras tester är underbara! Jag testade MT-09:an för ett tag sen och den var riktigt jäkla rolig!

När jag ser MotoJournals filmer önskar jag verkligen att jag kunde franska... :(

Nåja, Street Triple var i.a.f. först med att gå offroad :tungan

Jamen R1 är ju ingen triple så de spelar inte ens i samma liga. :fakta

Last edited:
tror jag läste första gången om ett gäng som åkte omkring med gamla gsxr 750/1100 från 80-talet.
dom va nog före alla ovan =)

tror jag läste första gången om ett gäng som åkte omkring med gamla gsxr 750/1100 från 80-talet.
dom va nog före alla ovan =)

ja en av mina lärare jag hade i gymnasiet, +50 år var han, snackade om när han var yngre och dom satte offroaddäck på street hojar. kommer ej ihåg modeller han nämnde, men vet att det var 750cc och uppåt över 1000cc.
han sa att dom hade hur kul som helst på isen på vintern och i skogarna och vart dom nu var och körde.
han var nerflyttad till stockholm från malung och detta med motorcyklarna bör ha utspelat sig under 80 talet om jag ligger rätt i tidsuppfattningen han gav.

BMW GS släng dig i väggen! :D

Fan, nu vill jag ha en MT-09 juh :rodnar

När jag ser MotoJournals filmer önskar jag verkligen att jag kunde franska... :(

När jag mellanlandade på Charles De Gaulle önskade jag att jag kunde franska. Helt otroligt korkat folk med en mix av
1 - planering från helvetet och
2 - flygplatspersonal som vägrar prata Engelska.

Off topic ?? Javisst

grymt, lätt att mt09 e årets hoj.. smidig, lätt att få ner i svängarna å göttig motor.. tar denna före alla de dyra nakenhojarna, som ktm 1290, bmw 1000r å annat bös. då pratar jag om kr/presnada :P

kan bara hålla med har själv en mt09 när man maxar den finns det bra med kraft kan jag lova
sen att den kostar 79000 är en fördel:D

Det borde finnas en best-of moto journal tråd. Deras filmer och körning är ständigt underhållande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT