MT-02 sp (TRX 850)

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
fan... får du aldrig nog? Din hoj är utan tvekan topp tre snyggaste hojarna i Sverige! :tummenupp

Nej! Jag ger mig inte innan den är först.

Men allvarligt, så blir jag glad att ni tycker om den. För det är ett kvitto
att man lyckats få ihop det bra. Själv är jag jättenöjd med den nya lampan.


:) :)

Hallå där!

Det är förbjudet med skurna slicks på gatan! :mattias

Ha ha! Pilutta dig! Det satt faktiskt skurna slicks på den, innan mässan i helgen. För då var den ju reklampelare för Allt i däck:)
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag såg den live på Varbergsmässan och den är MYCKET snyggare i verkligheten :tummenupp

Bilderna gör den inte rättvisa.


:yoparty
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
:gnissla
F-n, du sabbar min image... Jag har alltid hävdat att funktion går före, men din hoj både ser bra ut och verkar minst sagt funkis. Dessutom så kör du ju med den också :mad:

Hoppas få se den nån gång i sommar!

(Fast kanske lika bra om det inte sker, så man slipper skämmas...)
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Mumma! Fan vad fin den är och det värmer ett TRX-hjärta som mitt. :)

Jag bugar och bockar:) Nu känns den nästan färdig:tummenupp

Jag såg den live på Varbergsmässan och den är MYCKET snyggare i verkligheten :tummenupp

Bilderna gör den inte rättvisa.


:yoparty

Kameran ljuger förvisso sällan, men den kan va orättvis, iallafall när den tar
kort på mig:D Men tack för dom vackra orden.

Precis. Har oxå sett den i verkligheten, den är sjukt snygg.

Kanske ett nytt reportage nu? med den nya framlampan och allt:tungan

:gnissla
F-n, du sabbar min image... Jag har alltid hävdat att funktion går före, men din hoj både ser bra ut och verkar minst sagt funkis. Dessutom så kör du ju med den också :mad:

Hoppas få se den nån gång i sommar!

(Fast kanske lika bra om det inte sker, så man slipper skämmas...)

He he! Filåt kunde inte hålla fingrarna i styr:tungan

Förra året va ju lite utav testår, så jag tänkte att den ska få sträcka lite på gaffelbenen och ta ut den på Fbg-ring i sommar, och är den riktigt snäll så ska den följa med till Isle of man:tummenupp
 
Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Sjukt snyggt bygge, det fick mig att vilja ha en TRX, men när jag insåg att det var en del som skillde från en vanlig TRX så blev det inte så... Riktigt kul att se den är det iaf!
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Men den viktigaste frågan är ej ännu besvarad!
Går det bra och wheela med den? :)

He he! Har jag förträngt den frågan:va

Faktum är att, trotts att där är fler kusar och att den är lättare än min gamla TRX så är den svårare att hjula. Den gamla kunde man köra 1-2-3an ut, sen orkade den inte fler växlar, men med flatslidesen på den nya, så blir den svårflörtad, för att förgasarna klöker sig lite när man växlar.
Men till iår så har jag ju monterat quick shifter, vilket innebär att jag kan fullgasväxla:brynad så jag hoppas att jag blir av med det problemet då:)

Den e grymt grann i verkligheten också, inte bara på bild
Dahn

Hö hö! Hejpådej enna:)

Sjukt snyggt bygge, det fick mig att vilja ha en TRX, men när jag insåg att det var en del som skillde från en vanlig TRX så blev det inte så... Riktigt kul att se den är det iaf!

Tackar! Ja, det är ju inte mycket kvar som är original, men det är en trevlig hoj, även när den är original:tummenupp
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Var och spanade in hojen på mässan! Sjukt snygg, bättre live än på bild! Riktigt snyggt framlyse du moddat till också, passar som handsken!
Dock var ju inte du där, hörde att nån tagit sig en öl för mycket på fredagen... :näsblod
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Var och spanade in hojen på mässan! Sjukt snygg, bättre live än på bild! Riktigt snyggt framlyse du moddat till också, passar som handsken!
Dock var ju inte du där, hörde att nån tagit sig en öl för mycket på fredagen... :näsblod

:D fast det va snarare att vi fick skjuts för att ingen fick eller jag menar ville köra på lördagen, för då skulle vi öla på kvällen i mässhallen med alla utställare:)

Förövrigt är jag jättenöjd med framlampan:tummenupp
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Upp med de nya bilderna nu, din late falkenbergare :tungan
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Upp med de nya bilderna nu, din late falkenbergare :tungan

Ja just det! Har glömt ihåg detta fullständigt.
Inga större förändringar, men jag va inte helt nöjd med ljuddämparupphängningarna (trådens längsta ord?) tyckte inte riktigt om vinkeln på dom, så dom fick en lite mera strömlinjeformad vinkel.
Sen har jag svarvat/fräst ett par täcklock till svinginfästningen som skall matcha fotpinnsplatterna lite.
Sen va det tänkt att det skulle bli lite filmsnuttar och några actionbilder, men det har ramlat mellan stolarna. Nu håller jag på att fräscha upp en motard samt snickrar på en Husaberg som är tänkt att använda i vinter, om det blir någon is:) så det har tagit den mesta av tiden på senare tid, men det är en annan historia:)
 

Bifogat

  • vänster.JPG
    vänster.JPG
    98.6 KB · Visningar: 170
  • höger.JPG
    höger.JPG
    81.7 KB · Visningar: 145
  • IMG_3200.JPG
    IMG_3200.JPG
    87 KB · Visningar: 146
  • IMG_3201.JPG
    IMG_3201.JPG
    34.3 KB · Visningar: 134
  • IMG_3202.JPG
    IMG_3202.JPG
    82.1 KB · Visningar: 134

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Tjena

Den här hojen är bara så förbannat shysst, blir köp och byggsugen varenda gång jag går in och läser i tråden, och det är inte sällan heller. :rolleyes: Sen att de detaljer som är egentillverkade är snyggare än ngt annat gör ju inte saken sämre. Snyggt jobbat Peder, än en gång ! :tummenupp

//RND
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Så där ja! Snygg gjort som vanligt. Hög klass på hojjen :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top